مدیرکل منابع طبیعی لرستان گفت: در پی آتش‌سوزی‌های رخ داده در سال جاری 83 هکتار از اراضی ملی استان از بین رفت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ شیرزاد اظهار داشت: از ابتدای امسال تاکنون 83 هکتار از اراضی منابع طبیعی استان در آتش‌سوزی از بین رفته است که خوشبختانه کمترین آسیب به جنگل‌ها رسیده است.
 
مدیرکل منابع طبیعی بیش‌ترین آتش‌سوزی‌های امسال استان را در شهرستان کوهدشت با 37 هکتار اعلام کرد و گفت: در شهرستان بروجرد 27 هکتار، دوره چگنی 10 هکتار و در شهرستان پلدختر 9 هکتار از اراضی ملی بر اثر آتش‌سوزی از بین رفته است.
 
وی با تاکید به اینکه آمار اصلی و دقیق آتش‌سوزی‌ها از طریق سازمان جنگل‌ها اعلام می‌شود، تصریح کرد: آمارهایی که از سوی سایر نهادها مطرح می‌شوند، غیرمعتبر است.
 
این مسوؤل ادامه داد: در هر شهرستان اکیپ و کارگروه اطفای حریق تشکیل شده است که به طور شبانه‌روزی در حالت آماده‌باش هستند.
 
نجفی با بیان اینکه برای مهار کردن حریق در مناطق صعب‌العبور از بالگرد استفاده می‌شود، افزود: تاکنون برای مهار کردن آتش‌سوزی به بالگرد آب‌پاش مرکز کشور و اعزام آن به استان نیاز نشده است.
 
مدیرکل منابع طبیعی لرستان در پایان سخنان خود با اشاره به آتش‌سوزی که در روز گذشته در بخش زاغه رخ داده بود، خاطرنشان شد: طی این آتش‌سوزی کمتر از پنج هکتار که که کلا مرتع بود از اراضی منابع طبیعی استان از بین رفته است.
انتهاي پیام/ا
 
 
 
 
 
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.