ياوران وقف می توانند در ترويج فرهنگ وقف و تحقق دقيق اين امر خطير اسلامی موثر باشند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ فرماندار تفت در نشستی با مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان یزد، با تبريک انتصاب مديركل اوقاف و امور خيريه استان يزد، برای وی در اين عرصه خطير اسلامی آرزوی توفيق كرد.

فرماندار تفت، ادای حقوق وقف را امری حساس و دارای اجر عظيم دانست و اظهار داشت: اداره کل امور اوقاف و امور خیریه نقش مهم و تعیین کننده‌ای در این رابطه دارد که همه نهادها باید آن را در دستیابی به اهداف تعیین شده یاری نمایند.

وی با اشاره به نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی(مدظله العالی) به عنوان سال "اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل" گفت: نقش وقف در تحقق اقتصاد مقاومتی بايد مورد مطالعه قرار گيرد تا این سنت حسنه در تحقق مولفه های اقتصاد مقاومتی در جامعه شريک و سهيم شود.
زارع با بیان این که برخی از پروژه های جاری در شهرستان تفت قابليت واگذاری به بخش خصوصی را دارد ادامه داد: بايد با در نظر گرفتن حقوق و ادای وقف، سرمايه گذاران را برای احياء و حفظ پروژه های رها شده در این حوزه تشويق كرد.

فرماندار با تقدير از راه‌اندازی سامانه جامع وقف، خواستار شناسايی آثار وقفی ثبت نشده شد و گفت: مشاركت دادن دانشگاه ها و پايان نامه های دانشجويی در احصاء آثار وقفی و ادای حق وقف، اقدامی ارزشمندی است كه بايد با جديت دنبال شود. وی بر گسترش اقدامات پژوهشی و تحقيقاتی در اين رابطه تاكيد كرد.

فرماندار تفت بر طراحی شناسنامه وقفيات روستايی تاكيد كرد و خواستار مشاركت موثرين و فعالین روستایی در این عرصه شد.

وی، توسعه تشكل های وقفی به عنوان ياوران وقف را ضروری دانست و اظهار داشت: ياوران وقف می توانند در ترويج فرهنگ وقف و احيای آن موثر بوده و بازوان توانای اوقاف و امور خيريه در تحقق دقيق اين امر خطير اسلامی باشند. وی افزود: اين افراد می تواند در ساماندهی موقوفات هر منطقه نیز ياری رسان متوليان امر باشند و در تببين و توجيه مردم شريف در امور وقفی نقشی حياتی را ايفا نمايند.

فرماندار تفت وقف را سنتی حسنه و الهی و بر گرفته از آيات و روايات برشمرد و عنوان كرد: بايد خلأ های موجود در عرصه‌های فرهنگسازی و اطلاع رسانی در عرصه سنت حسنه وقف مرتفع گردد كه در اين رابطه، در كنار نقش مهم رسانه‌ها، سلسله جليله روحانيت معظم نيز با توجه به نفوذ كلام و بيانشان در ميان آحاد مردم می توانند تاثيرات بسياری در اين رابطه داشته باشند.

وی، با اشاره به این که طرح جامع ساماندهی امام زادگان و بقاع متبركه بايد در دستور كار قرار گيرد،  افزود: هيات امنای اين امان مقدس و متبرک بايد با مسئولان اجرايی تعامل سازنده داشته، عالم به امور وقف و مورد وثوق مردم در منطقه باشند تا شاهد تعالی روز افزون این مراکز مقدس و تاثیرگذار در ترویج فرهنگ دینی و اسلامی باشیم.


انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.