طرح نوسازی روستای دالنجان کردیه فاروج در خراسان شمالی سه میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، مدیر کل کمیته امداد استان با اشاره به اینکه روستای دالنجان کردیه فاروج دارای 80 خانواده است که 40 خانواده آن مددجوی کمیته امداد هستند گفت: خانه‌های این روستا با بافت فرسوده در سراشیبی قرار گرفته است و در صورت وقوع زلزله و بلایای طبیعی به شدت دستخوش خسارت می‌شود.

عباس اهرابی با بیان اینکه کمیته امداد سال 92 این روستای محروم را شناسایی کرد، خاطرنشان کرد: با شناسایی خیران برای کمک به مردم این روستا، در فاز نخست دو هزار متر مسکن با اعتباری بالغ بر هشت میلیارد و 500 میلیون ریال از محل کمک‌های خیران و کمیته امداد پیش بینی شد که در فاز نخست این طرح ،خیران پرداخت شش میلیارد و 250 میلیون ریال را جهت ساخت 40 واحد مسکونی و مسجد وحصارکشی و غیره آن را تعهد کرده بودند که تا‌کنون سه میلیارد ریال از این مبلغ پرداخت شده است. خیران تا کنون حدود 50 درصد از تعهدات خود را عملیاتی کرده اند.

وی تصریح کرد: در زمینه اجرای 40 واحد مسکونی دیگر نیز، خیران پرداخت دو میلیارد و 800 میلیون ریال را تعهد کرده‌اند که تا‌کنون دو میلیارد و 350 میلیون ریال آن جذب شده است.

اهرابی با اشاره به پرداخت 527میلیون ریال وام از سوی بانک ها گفت: کمیته امداد نیز پرداخت 800 میلیون ریال آن را تعهد کرد که تا‌کنون یک میلیارد و 800 میلیون ریال پرداخته است.

مدیرکل کمیته امداد استان نیازمندی‌های دالنجان کردیه فاروج را طرح انتقال آب با اعتبار 200 میلیون ریال، گاز رسانی با اعتبار 400 میلیون ریال و برق رسانی را با اعتبار 200 میلیون ریال عنوان کرد.

انتهای پیام/آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.