40 طرح تحقیقاتی کشاورزی و منابع طبیعی در مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی هرمزگان در دست اجرا است .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بندرعباسرئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی هرمزگان گفت: این طرح ها با همکاری جهاد کشاورزی و منابع طبیعی استان و با350 میلیون تومان اعتبار از منابع استانی و ملی اجرا می شود . 

علی شهریاری افزود : طرح های تحقیقاتی در زمینه های زراعت و باغبانی ، خرما و میوه های گرمسیری ، گیاه پزشکی، خاک و آب ، علوم دامی، منابع طبیعی و آبخیزداری است. 

رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی هرمزگان افزود: زمان اجرای طرح های تحقیقاتی این مرکز یک تا 5 سال است که با همکاری محققان و اعضای هیت علمی جهاد کشاورزی اجرا می شود . 

شهریاری گفت: سال گذشته 50 طرح تحقیقاتی کشاورزی و منابع طبیعی درمرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان اجرا شد. 

بررسی وضعیت پرورش شتر و تعیین ترکیبات شیر شتر ،بررسی روش مناسب برای ضدعفونی ،بسته بندی و انبارداری ارقام تجاری خرما ،شناسایی ناقل بیماری جاروی جاروک لیموترش ،بررسی تغییرات خطوط ساحلی استان ،تعیین راهکارهایی برای کاهش خشکی دیدگی حاشیه برگ های انبه وتعیین فرمول کودهای ارقام برتر خرما از طرح های مهم سال گذشته بود .

مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان هرمزگان در سال 67 تاسیس شد و دارای 2 ایستگاه تحقیقاتی فعال در شهرستان های حاجی آباد و میناب است. 

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.