رئیس اجرایی حکومت جمهوری اسلامی افغانستان بعد از ظهر دیروز در قصر سپیدار با اعضای شورای سراسری علمای افغانستان دیدار نمود.

نقش علما در مبارزه با طالبان٬ افراط‌گرایی٬ تامین امنیت و صلح و ثبات بنیادی‌است
به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، در این دیدار «شیخ الحدیث مولوی قیام‌الدین کشاف» رئيس شورای سراسری علمای افغانستان از رئیس اجرایی به عنوان یک مجاهد و پشتیبان و دوست علمای افغانستان سپاسگزاری نمود.

براساس معلومات دفتر مطبوعاتی ریاست اجرایی، آقای کشاف از محبت و دوستی متقابل علمای کشور با رئیس اجرایی خبرداد.

مولوی کشاف در ادامه صحبت‌هایش با اشاره به نقش انسان سازی در قرآن و موضوعات کلیدی این کتاب مقدس، آمادگی علمای کشور را در راه دفاع از نظام جمهوری اسلامی افغانستان ابرازداشت.

آقای کشاف خطاب به رئیس اجرایی حکومت گفت: شما از ما و از صف ماهستید و علمای کشور به شما به عنوان یک مجاهد و مبارز احترام می‌گذارند.

همچنین دکتور عبدالله عبدالله «رئیس اجرایی حکومت» نقش علما را در مبارزه و جهاد در افغانستان ستود و خاطرنشان کرد که علمای کشور در راه دفاع از ارزش‌های اسلامی و مرزهای افغانستان نقش عمده بازی کرده‌اند.

وی افزود که در راه جهاد و مبارزه دهها تن از علمای کشور طی ۱۵ سال اخیر به شهادت رسیده‌اند.
رئیس اجرایی افزود: افغانستان دشواری‌های دارد و در عین زمان فرصت‌ها و امیدواری‌ها. إن شاء الله به توفیق خداوند و همکاری علما می‌توانیم بر این مشکلات فائق آییم. صلح و امنیت از عمده‌ترین مشکلات کشور است.

او گفت: دشمنان ما می‌خواهند به نام‌های دین٬‌ مذهب٬ زبان٬ قوم و منطقه میان مردم اختلاف و تفرقه ایجاد نمایند. ما همه مسلمان و ملت واحدهستیم. از وظیفه علمای کشور است تا جلو این تفرقه افگنی‌ها را بگیرند.

رئیس اجرایی در ادامه افزود: ما در جمهوری اسلامی افغانستان هستیم، دین ما اسلام و قانون اساسی ما اسلامی است ولی علیه همین نظام و حکومت اعلام جهاد شده است. دشمنان ما در همان قریه‌های که صدای آذان در پنج وقت نماز بلند می‌شود مصروف قتل و کشتار هستند، علیه حکومت و نظام تبلیغات گسترده صورت می‌گیرد.

وی تاکید کرد که باید جلو این تبلیغات سوء دشمنان گرفته شود و نقش علمای کشور در مبارزه با طالبان٬ افراط‌‌گرایی٬ تامین امنیت و صلح و ثبات بنیادی ‌است.

رئیس اجرایی همچنان افزود: دشمان کوردل و دهشت‌افگن به هیچ ارزش و معیاری باورندارند. در ماه مبارک رمضان امام مسجد را در ننگرهار با حمله انتحاری به شهادت رساندند. به طفل و زن و پیر و جوان این سرزمین رحم ندارند.

وی در پایان صحبت‌ هایش خطاب به علمای کشور گفت: راه حل و بیرون رفت از دشواری‌های کنونی به توفیق خداوند نزدیکی میان مردم و علما و حکومت است.
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار