قزوین؛

صدور کارت شناسایی برای شاغلان و فعالان صنایع دستی

کلیه هنرمندان اعم از کارکنان دستگاه‌های دولتی و آزاد که در یکی از رشته های صنایع دستی و هنرهای سنتی فعالیت دارند، می‌توانند برای دریافت کارت شناسایی صنایع‌دستی اقدام کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، از قزوین ؛ مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت : ساماندهی و شناسایی فعالان حوزه صنایع دستی برای حضور در آموزش‌های تخصصی، نمایشگاه‌ها و همایش‌ها ازاهداف اجرای این طرح است.

محمد علی حضرتی افزود: کارت شناسایی صنایع دستی و هنرهای سنتی با چهار کد مجزا در بخش های پیشکسوتان صنایع دستی، فعالان، فارغ التحصیلان دانشگاهی و شاغلان فعال در کارگاه‌های تولیدی صادر می شود.

وی اضافه کرد : در این دستورالعمل افرادی که شغل دوم آنها تولید محصولات صنایع دستی و هنرهای سنتی است و افرادی که تولیدات آنها بسیار اندک به صورتی که در مقایسه با حداقل درآمد مصوب از سوی اداره کار نتواند از محل تولید محصول امرار معاش کنند و کسانی که به عنوان کارگر ماهر و نیمه ماهر در کارگاه‌های تولید صنایع دستی زیر نظر کارفرما فعالیت می‌کنند در گروه فعالان حوزه صنایع دستی قرار می‌گیرند .

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین گفت : افرادی که در دستگاه‌ها و مشاغل مختلف فعالیت داشته و بنا به علاقه مبادرت به تولید و ساخت محصول در یک رشته صنایع دستی(کددار) کرده و از مهارت و تخصص کافی و لازم در رشته مربوطه برخوردار باشند هر چند مستمر و مداوم فعالیت ندارند ، جزء دریافت‌کنندگان کارت شناسایی هستند.

انتهای پیام/

برچسب ها: صدور ، کارت ، شناسایی ، شاغلان ، قزوین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار