مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری زنجان گفت: آموزش های فنی و حرفه ای عنصری توانمند برای توسعه کارآفرینی بوده و در توانمند سازی افراد نقش اصلی را ایفا می نماید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، مسیح الله سلطانی در دیداری که سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان زنجان و همراهان با ایشان داشتند، مهارت آموزی را عامل بسیار مهمی برای اشتغالزایی و رفع مشکل بیکاری جوانان در استان زنجان برشمرد و افزود: برای برطرف نمودن معضل بیکاری باید از توان و ظرفیت مراکز آموزش فنی و حرفه ای و نیز بخش خصوصی استفاده شود.

وی با اشاره به اینکه امروزه شرایط به گونه‌ای است که باید به اشتغال جوانان نگاه غیردولتی داشته باشیم و از فرصت‌های مهارت‌آموزی بیشترین بهره را ببریم، افزود: آموزش های فنی و حرفه ای عنصری توانمند برای توسعه کارآفرینی بوده و در توانمند سازی افراد نقش اصلی را ایفا می نماید.

مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری زنجان تصریح کرد: باید تلاش شود تا حمایت های مناسبی با هدف گسترش این آموزش ها صورت گیرد و مطمئنا نتیجه گسترش آموزش های مهارتی می تواند در رسیدن به اشتغال تأثیر مثبتی داشته باشد.

دراین دیدار محمد رضا انصاری سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه ای با اشاره به نقش آموزشهای مهارتی در اشتغالزایی، گفت: توجه به آموزشهای فنی وحرفه ای زمینه رشد و توسعه جامعه را بدنبال دارد.

وی اظهار کرد: ارائه آموزشهای فنی و حرفه ای بر اساس نیازسنجی در منطقه به متقاضیان اعم از دانشجویان، کار جویان شهری و روستایی و صنایع و صنوف در راستای ارتقا مهارت افراد ارایه می شود.

انصاری توانمندسازی نیروی ماهر و نیمه‌ماهر را از رسالت‌های اصلی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای دانست و گفت: اداره‌ کل فنی و حرفه‌ای استان زنجان با طرح‌ها و پژوهش‌های مختلف، نیازسنجی لازم را در این حوزه انجام می‌دهد و در تلاش هستیم تا دوره ‌های آموزشی متناسب نیاز بازار کار باشد.

سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان تصریح کرد: همزمان با هفته ملی مهارت و ترویج آموزشهای فنی و حرفه ای در کنار سایر برنامه ها، دو برنامه دراداره کل آموزش فنی وحرفه ای استان برگزار خواهد شد، که یکی از این برنامه ها برگزاری جشنواره الگوهای برتر تدریس در اداره کل آموزش فنی وحرفه ای استان زنجان است که از سوم مردادماه بمدت 2 روز برگزار خواهدشد.

ایشان برگزاری اولین همایش رویکردهای نو درآموزش را از دیگر برنامه ها نام برد که هفتم مردادماه با محوریت انتخاب استان به عنوان قطب برق، الکترونیک و فناوری اطلاعات در سفر رییس جمهور با مشارکت بیش از 25 دستگاه اعم از دستگاه های دولتی، موسسات آموزشی دولتی وخصوصی، سازمانها، نهادها وشرکت های خصوصی و حضور اساتید وصاحبنظران علمی درحوزه آموزشهای مهارتی برگزار خواهد شد.


انتهای پیام/ ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.