مديرعامل شركت ارتباطات زيرساخت از ادامه پيگيری و اجرای تمام پروژه ها در اين شركت خبر داد.

محمد جواد آذری: تمام پروژه ها درحال پيگيری است
به گزارش دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مهندس محمدجواد آذری جهرمی معاون وزير ارتباطات، رئيس هيات مديره و مديرعامل شركت ارتباطات زيرساخت گفت: برخي از پروژه ها اجرا و به بهره برداري رسيده و برخي نيز در حال اجرا است.وي با اشاره به امضاي قرارداد پروژه توانا ادامه داد: اين پروژه در حال اجرا است و پيگير نصب تجهيزات هستيم.

معاون وزير ارتباطات در مورد اجراي پروژه تدبير نيز گفت: در حال واردات و ترخيص تجهيزات از خارج از كشور هستيم و پس از آن نصب تجهيزات صورت مي گيرد. آذری جهرمی با اشاره به پيشرفت محسوس پروژه نور، خاطر نشان كرد: تمامي پروژه هاي زيرساخت با جديت پيگيري مي شود و در اين راستا، گام نخست ما استقرار و كامل كردن برنامه هايي است كه از قبل بوده اند.

وي گام دوم را هم بندي تجهيزات عنوان كرد و افزود: بايد هم بندي تجهيزات به نوعي انجام شود تا به تحقق اهداف اقتصاد ملي و شبكه ملي بينجامد. مديرعامل شركت ارتباطات زيرساخت همچنين راه اندازي مراكز تبادل ترافيك داده و اعمال كاهش قيمت اينترنت از اول مرداد را بخشي از اقداماتي دانست كه در جهت اهداف شبكه ملي اطلاعات انجام شده است و گفت: رقابت جدي بين سرويس هاي داخلی و بين المللي در جريان است و با كاهش قيمت سرويس داخلي حمايت  از توليد كنندگان محتواي داخلي صورت گرفت تا بتوانند در بازار رقابت با سرويس هاي بين المللي موفق ظاهر شوند.

مديرعامل زيرساخت از افزايش پهناي باند از چهار هزار گيگابيت به 10 هزار گيگابيت بر ثانيه تا پايان سال با پروژه هاي در حال اجرا خبر داد و گفت: براي بهبود سرويس بايد بخش خصوصي اقدام كند و در اين دو سال 22 هزار گروه شكل گرفته كه در كنار توليد اپليكيشن، 80 هزار شغل نيز ايجاد كرده اند.

منبع: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار