هدایت تحصیلی دانش آموزان یکی از مهم ترین و اثرگذارترین برنامه های وزارت آموزش و پرورش در سال تحصیلی پیش رو است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،

معاون آموزش متوسطه مدیریت آموزش و پرورش کاشان گفت: آموزش مدیران و مشاوران مدارس، تلاشی برای اجرای صحیح هدایت تحصیلی و توزیع متوازن دانش آموزان پایه دهم است.

حمید رضا کوچکی راوندی افزود: آینده دانش‌‌آموزان در گرو انتخاب رشته صحیح است و هر چه این انتخاب دقیق‌تر باشد و تحصیل دانش آموزان به طور متوازن در رشته های مختلف انجام شود، مشکلات ناشی از بیکاری تحصیل کردگان در جامعه کاهش می یابد.

وی ادامه داد: برای هدایت تحصیلی دانش‌آموزان، چهار مولفه استعداد، علاقه، نیاز جامعه و امکانات آموزش و پرورش مورد توجه قرار گرفته است.

کارشناس مسوول سنجش و ارزشیابی مدیریت آموزش و پرورش کاشان هم گفت: نظام آموزشی باید از نمره محوری خارج شده و به گونه ای اصلاح شود که دانش آموزان امروز به عنوان شهروندان آینده بتوانند در مدیریت جامعه نقش آفرینی کنند.

ماشااله مشکینی افزود: درصد قبولی دانش آموزان کاشان در آزمون های نهایی سال سوم متوسطه در خرداد ماه به طور متوسط 55/3 درصد افزایش داشته که شاخص مناسبی برای سنجش موفقیت معلمان و دانش آموزان شهرستان کاشان می باشد .

وی افزود:با توجه به بررسی های انجام شده از مجموع 70 دبیرستان متوسطه دوم شهرستان کاشان، دبیرستان دخترانه حضرت مریم جوشقان قالی بعد از مدارس خاص در رتبه هفتم معدل قرار گرفته که نشانه رشد متوازن آموزش در همه مدارس این شهرستان می باشد.



انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۶ ۳۱ تير ۱۳۹۵
هدایت بچه ها به سمت هنرستانها و رشته های مهارتی به معنای تضمین شغل و کار آفرینی برای آینده می باشد' کاری که کشورهای توسعه بافته انجام می دهند'آخه مگه مملکت چقدر مهندس و دکتر بیکار می خواهد! چشم و هم چشمی را کنار بگذارید!