آتش‌سوزی مهیب در برج 285 متری سلافه در منطقه ثروتمندنشین دبی، باعث تخلیه آن شد.

برج 75 طبقه‌ای سلافه در دوبی طعمه حریق شدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از خبرگزاری رویترز، آتش‌سوزی مهیب در یک آسمانخراش مسکونی 75 طبقه‌ای در دبی باعث تخلیه آن شد. این پنجمین حادثه در نوع خود در امارات متحده عربی در چند سال اخیر محسوب می شود. گزارش‌ها نشان می‌دهد زبانه های آتش به سرعت از پنجره‌ها به طبقات بالایی برج «سلافه» در منطقه ثروتمند نشین مارینا دبی سرایت کرد و به نظر می رسد بین ده تا پانزده طبقه کاملا طعمه حریق شده است. در حالی که آتش نشانان به محل آتش سوزی نزدیک می شدند، اجسام مشتعل از این ساختمان بر زمین می ریخت. 

به گفته شاهدان آتش از طبقه 35‌ام این برج آغاز و بر اثر وزش باید سریع به طبقات دیگر سرایت کرد. هنوز گزارشی درخصوص آمار حادثه‌دیدگان منتشر نشده است.  

ماه مارس نیز یک برج مسکونی در امارت عجمان که به دبی نزدیک است طعمه حریق شد. یک هتل مشهور نیز شب سال نو میلادی گذشته در مرکز شهر دبی دچار آتش سوزی شد. فوریه گذشته نیز یک برج مسکونی 79 طبقه در دبی دچار آتش سوزی شد و حادثه مشابهی در نوامبر سال 2012 در یک برج 34 طبقه روی داد. 

کارشناسان می‌گویند در برخی از این آتش‌سوزی‌ها، نمای بیرونی ساختمان‌ها بدلیل آنکه از مواد قابل اشتعال ساخته شده‌اند، به گسترش شعله‌های حریق کمک کمی‌کند.

امارات سال 2013، قانونی تصویب کرد که بر اساس آن نمای بیرونی همه ساختمان های بالای 15 متر باید از مواد ضدآتش ساخته شده باشد ولی ساختمان‌هایی که پیش از این تاریخ ساخته شده بود از این قانون مستثنی شد.



انتهای پیام/
برچسب ها: بین الملل ، آتش سوزی ، دبی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار