یک روزنامه فرانسوی نوشت براساس برآوردهای اطلاعاتی ارتش این کشور، هر هفته حدود ۱۰۰ تروریست از طریق ترکیه وارد خاک سوریه می‌شوند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ روزنامه لو فیگارو امروز در گزارشی اعلام کرد تازه ترین برآوردهای اطلاعاتی نشان می دهد هر هفته حدود ۱۰۰ تروریست از ترکیه وارد خاک سوریه می شوند.

«ژان مارک آیروٖ،» وزیر خارجه فرانسه نیز روز یکشنبه در مصاحبه ای در خصوص نقش ترکیه در مقابله با تروریسم در سوریه تاکید کرد سئوالاتی باید مطرح شود که آیا ترکیه واقعا یک شریک قابل اعتماد در مقابله با تروریسم در سوریه هست؟

آیرو اظهار داشت: سئوالاتی هست که از مقام های ترکیه خواهیم پرسید. ترکیه نسبتا شریک قابل اعتمادی است ولی شک و تردیدهایی وجود دارد. اجازه بدهید در این باره رو راست باشیم.

این روزنامه افزود: بر اساس برآوردهای اطلاعات ارتش فرانسه، هر هفته حدود ۱۰۰ خارجی با عبور از مرز ترکیه وارد سوریه می شوند تا به گروه داعش بپیوندند.

وزارت دفاع فرانسه هنوز درباره این خبر موضع گیری نکرده است.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۸ ۳۰ تير ۱۳۹۵
الان که احساس می کنند ممکن است ترکیه با انها و داعش همکاری نکند گذشته ترکیه را فاش می کنند تا ترکیه بترسد و موضعش را عوض نکند خود فرانسه بگوید تاکنون چقدر تروریس داعشی به سوریه گسیل داشته است
آخرین اخبار