ضرورت احیای صنعت قالیبافی

رییس کمیسیون قالی و صنایع دستی استان کرمان گفت: رونق صنایعی همچون قالیبافی کمک موثری به اشتغالزایی در کشور خواهد کرد.

فخری الله توکلی رییس کمیسیون قالی و صنایع دستی استان کرمان درگفتگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: برای استانی مانند کرمان که با بحران کم آبی مواجه هست و امکان اشتغالزایی در بخش کشاورزی کم است باید سعی شود که صنایعی همچون  قالیبافی فعال تر شوند که در این صورت کمک زیادی به اشتغالزایی کرده ایم.

وی تصریح کرد: یکی ازدلایل افت تولید فرش دستباف کرمان این است که نسل جوان به این حوزه وارد نشده اند و نسل کهنسال نمی توانند حضور فعالی درنمایشگاههای مختلف و بازاریابی این برند قدیمی داشته باشند.

وی با اشاره به بازگشایی بازار آمریکا برای فرش دستباف ایرانی گفت: آمریکا مهمترین مشتری فرش کرمان درگذشته بود، هرچند بازیابی بازارهای آمریکا بدلیل فعالیت خوب رقبای ما کاربسیار دشواری است اما در زمینه کیفیت، فرش ایران حتی باوجود تحریم ها اعتبار خود راحفظ کرده است.

توکلی تصریح کرد:سلایق افراد درتمام دنیا تغییر کرده و نسل جدید به فرش بعنوان یک کالای مصرفی نگاه می کنند نه کالای سرمایه ای و ما درتلاشیم تا با حفظ اصالت،قالی هایی با طرح و رنگ جدید به بازار عرضه کنیم.

وی در پایان با بیان ارتباط تنگاتنگ صنعت گردشگری و صنایع دستی گفت: بدلیل استقبال توریست ها ازخرید محصولات در کارگاههای حضوری مدنظر داریم تا با همکاری کمیسیون گردشگری کارگاههای بیشتری دراین حوزه تشکیل دهیم و فروش صنایع دستی و فرش را رونق بیشتری بدهیم.



انتهای پیام/

برچسب ها: اقتصادی ، فرش ، قالیبافی ، صنایع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۰۸:۰۶ ۱۰ مرداد ۱۳۹۵
قالیبافی علاف ترین شغل دنیاس و فقط برای تفریح و ایام فراغت خوبه نه به عنوان شغل اصلی
آخرین اخبار