وی تصریح کرد: یکی ازدلایل افت تولید فرش دستباف کرمان این است که نسل جوان به این حوزه وارد نشده اند و نسل کهنسال نمی توانند حضور فعالی درنمایشگاههای مختلف و بازاریابی این برند قدیمی داشته باشند.
وی با اشاره به بازگشایی بازار آمریکا برای فرش دستباف ایرانی گفت: آمریکا مهمترین مشتری فرش کرمان درگذشته بود، هرچند بازیابی بازارهای آمریکا بدلیل فعالیت خوب رقبای ما کاربسیار دشواری است اما در زمینه کیفیت، فرش ایران حتی باوجود تحریم ها اعتبار خود راحفظ کرده است.
توکلی تصریح کرد:سلایق افراد درتمام دنیا تغییر کرده و نسل جدید به فرش بعنوان یک کالای مصرفی نگاه می کنند نه کالای سرمایه ای و ما درتلاشیم تا با حفظ اصالت،قالی هایی با طرح و رنگ جدید به بازار عرضه کنیم.
وی در پایان با بیان ارتباط تنگاتنگ صنعت گردشگری و صنایع دستی گفت: بدلیل استقبال توریست ها ازخرید محصولات در کارگاههای حضوری مدنظر داریم تا با همکاری کمیسیون گردشگری کارگاههای بیشتری دراین حوزه تشکیل دهیم و فروش صنایع دستی و فرش را رونق بیشتری بدهیم.
انتهای پیام/