مشاوره قبل از ازدواج در بناب اجباری می شود.

به گزارش گروه استان ها باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛فرماندار بناب در جلسه کارگروه حجاب و عفاف شهرستان بناب با انتقاد از عدم توجه جامعه به اهمیت مشاوره قبل،حین و بعد از ازدواج گفت:از این پس مشاوره قبل از ازدواج در شهرستان بناب اجباری خواهد بودو مزدوجین باید در یک دوره کامل مشاوره شرکت کنند.

ولی اله فرج الهی افزود:در حال حاضر مراکز مشاوره در این شهرستان ناکافی است لذا اداره بهزیستی باید در اسرع وقت نسبت به صدور مجوز مراکز مشاوره ای به کارشناسان امر اقدام کند.

وی گفت:دفاتر ثبت ازدواج نیز از این پس نباید بدون گواهی مشاوره نسبت به ثبت ازدواج اقدام کنند.

فرماندار بناب از افزایش سن ازدواج در بین آقایان و خانم ها بعنوان یک تهدید جدی یاد کرد و افزود:در سال گذشته 1423 مورد ازدواج در این شهرستان ثبت شده که در مقابل آن 273 مورد آن به طلاق انجامیده است.

فرج الهی افزود:در سه ماهه نخست امسال نیز از 340ازدواج 79 مورد به طلاق رسیده است.

وی علل عمده طلاق در منطقه را دخالت والدین ، آلوده شدن افراد به مواد مخدر و عدم توجه زوجین به نیاز های همدیگر اعلام کرد و خواستار راه اندازی مشاوره تلفنی توسط اداره بهزیستی شد.

فرماندار بناب پارک ویژه بانوان این شهرستان در برابر جمعیت بانوان را ناکافی اعلام کرد و گفت:شهرداری باید در راستای ایجاد شور و نشاط در بین بانوان به احداث پارک بزرگ بانوان در این شهرستان اقدام نماید.

فرج الهی با اشاره به دغدغه های مقام معظم رهبری در خصوص فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه گفت:تمام نهاد ها و مراکز علمی و فرهنگی در راستای تحکیم عفاف و حجاب در جامعه مسئول هستند.

وی افزود:کارشناسان باید برای کاهش طلاق،اعتیاد،حاشیه نشینی،فساد و فحشاء و بی بند و باری در جامعه برنامه داشته باشند و با تمام توان برای مقابله با آسیب های اجتماعی تلاش کنند.

انتهای پیام/ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.