سامانه الکترونیکی صدور و تمدید کارت‌های پیله‌وری برای نخستین بار در سطح کشور در استان آذربایجان‌غربی راه‌اندازی می شود.

به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، سرپرست اداره بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان‌غربی گفت: با اشاره به راه‌اندازی سامانه الکترونیکی صدور و تمدید کارت‌های پیله‌وری برای نخستین بار در سطح کشور در استان اظهار داشت: برای ساماندهی به امورات مرزی و رفاه مرزنشینان و برای استفاده از مزایایی که قانون برای مرزنشینان تعریف کرده است، این سیستم راه‌اندازی شد.

منوچهر خوفی گفت: بدین منظور کلیه فرآیند فعالیت‌های پیله‌وران که در بازارچه‌های مرزی استان فعالیت می‌کنند از سیستم معمولی به سیستم کاملا مکانیزه تغییر و از اول مرداد در سطح استان اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه این سیستم در دو فاز اجرا می‌شود تصریح کرد: در این باره در فاز نخست، مسئولان ادارات صنعت، معدن و تجارت شهرستان‌های مرزی که دارای بازارچه هستند با فرآیند صدور کارت پیله‌وری آشنا می‌شوند.

خوفی بیان کرد: در فاز دوم نیز سیستم تخصیص سهمیه برای هر یک از بازارچه‌ها عملی شده و بنابراین از این پس هر شهرستان راسا امورات خود را از طریق این سامانه اجرا می‌کند.

سرپرست اداره بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان‌غربی افزود: هم‌اکنون یک هزار و 394 کارت پیله وری فعال در بازارچه سردشت، پیرانشهر، خوی، ماکو، شوط، پلدشت و چالدران وجود دارد.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.