استان سمنان جایگاه یازدهم را در مناسب سازی اماکن و معابر معلولان کسب کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان؛ مدیرکل بهزیستی استان سمنان گفت: بر اساس آخرین ارزیابی صورت گرفته، اداره کل بهزیستی این استان در مناسب سازی اماکن و معابر معلولان رتبه یازدهم را کسب کرد.
علیرضا ایزدپور افزود: در این ارزیابی استان یزد با 59 درصد مناسب سازی در رتبه اول را کسب کرده است.
وی تصریح کرد : خوشبختانه فاصله استان سمنان با سایر استان هایی که در رتبه دوم تا دهم قرار دارند بسیار کم و در حدود دو تا سه درصد است و استان با کمی تلاش می تواند جایگاه خود را ارتقا دهد.
ایزدپور همچنین تعداد معلولان این استان را بیش از 12 هزار نفر اعلام و افزود: اکنون خدمات توانبخشی به معلولین توسط 30 مرکز در استان سمنان انجام می شود و این مراکز با دریافت یارانه دولتی به صورت شبانه روزی به گروه های مختلف نیازمند از جمله سالمندان، معلولان دارای اختلالات ذهنی و حرکتی، ناشنوایان و نیمه شنوایان خدمت ارائه می کند.
وی با اشاره به متن قانون جامع حمایت از معلولان، اظهار کرد: طبق این قانون شهرداری نباید به اداراتی که فضای آن ها برای تردد معلولان مناسب سازی نشده است پایان کار بدهد و حتی امکان شکایت سازمان بهزیستی در این خصوص به عنوان متولی معلولان وجود دارد.
مدیرکل بهزیستی استان سمنان اختصاص سه درصد از سهمیه استخدامی به معلولان را وظیفه دستگاه های اجرایی دانست و تصریح کرد: برای بررسی این موضوع از استاندار خواسته ایم تا به کلیه دستگاه های اجرایی استان دستور دهند گزارش خود را در این خصوص ارائه کنند.
وی افزود: بنا بر سرشماری سال 90، 8.5 درصد جمعیت استان سمنان را افراد سالمند تشکیل می دهند.
ایزدپور با بیان این که پیش بینی می شود در سرشماری جدید این رقم به 12درصد برسد افزود: متاسفانه سالمندان کشور بر خلاف سایر کشورها از شادابی لازم برخوردار نیستند و فرسوده می باشند.
12 هزار معلول در استان سمنان بسر می برند.
انتهای پیام / د
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.