وزیر کشور گفت: وزارت کشور پیش از موعد انتخابات، با افرادی که به بحث انتخاباتی ورود می‌کنند، برخورد خواهد کرد.

وزارت کشور با افرادی که پیش از موعد فعالیت انتخاباتی کنند، برخورد خواهد کرد
به گزارش خبرنگار احزاب و تشکلهای گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در حاشیه  همایش فصلی خانه احزاب که صبح امروز در محل وزارت کشور برگزار شد، در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران جوان مبنی اینکه برخی از افراد در قالب احزاب با مسئولیتی که دارند به سفرهای استانی می‌روند که ظاهرا رنگ و بوی انتخاباتی دارد، آیا این گونه سفرها قاونی است؟ گفت: احزاب آفریده شده است که انتخابات را اداره کند، هیچ اشکالی ندارد که احزاب بسترسازی اجتماعی و سیاسی کنند تا در زمان انتخابات ازآن بهره ببرند، بنابراین هیچ منع قانونی وجود ندارد.

وی ادامه داد: وزارت کشور در شرایط کنونی و پیش از موعد انتخابات با افرادی که به بحث انتخابات ورود می‌کنند، برخورد خواهد کرد، لذا هر فردی که به این عنوان خود را کاندیدا بداند و کار انتخاباتی انجام دهد قطعا وزارت کشور با آن برخورد خواهد کرد.

رحمانی فضلی با اشاره به گله‌مندی احزاب مبنی براینکه قانون درستی برای فعالیت انتخاباتی آنها وجود ندارد، تصریح کرد: احزاب معتقدند که خلاء قانون برای آنها در فعالیتهای انتخاباتی وجود داشته، بنابراین انها به کمک وزارت کشور جمع شدند و جلساتی تشکیل شد، پیشنهاداتی دادند که در نهایت نظرات آنها در قالب طرحی در مجلس نهم ارائه و تصویب شد.

وزیر کشور با اشاره به ضرورت وجود خانه احزاب ادامه داد: ضروری است که احزاب جا و مکانی و همچنین منابع مالی داشته باشند تا کار مطالعاتی، تحقیقاتی و پژوهشی انجام دهند، متاسفانه فقدان منابع مالی احزاب را در انجام فعالیت‌های کلانشان دچار اشکال کرده است.

رحمانی فضلی گفت: در این جلسه امروز به احزاب پیشنهاد دادم که اگر لازم است در قالب بودجه سنواتی و ردیف‌هایی که در بودجه وجود دارد، به آنها کمک مالی شود، بنده به عنوان وزیر کشور تاکید می‌کنم که این مهم را پیگیری خواهم کرد.

وزیر کشور خاطر نشان کرد: همچنین به دوستان توصیه کردیم که تا جایی که امکان قانونی کمک به احزاب وجود دارد، مکانی برای آنها تهیه و در اختیارشان قرار گیرد، در این مسیر هم هرگونه کمک از سوی بنده به عنوان وزیر کشور برآید، انجام خواهم داد تا مشکلات احزاب در کشور برطرف شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار