مدیرکل میراث فرهنگی، صناسیع دستی و گردشگری خراسان رضوی با تاکید بر اهمیت ثبت جهانی قنات قصبه خواستار تهیه طرح های توسعه مبتنی بر قنات قصبه شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حسین زارع صفت در دیدارتعدادي از مدیران و فعالان گردشگری شهرستان گناباد گفت: پس از ثبت قنات قصبه گناباد در فهرست میراث جهانی سه رویکرد حفظ اثر، بهره برداری مناسب از آب و تبدیل نمودن قنات به قطب گردشگری که نهایتان منجر به توسعه پایدار منطقه شود می بایست مورد توجه قرار گیرد.

وی با تاکید بر فعال شدن پایگاه قنات قصبه گناباد پس از ثبت جهانی ؛ استفاده از ظرفیت گردشگری قنات و پاسخگویی به مطالبات و نیازهای مردم رو دو ماموریت مهم پایگاه برشمرد

مدیرکل میراث فرهنگی استان خواستار پیگیری مدیران شهرستان جهت برگزاری جشن ملی ثبت قنات های ایرانی در شهر گناباد گردید

زارع صفت همچنین خواستار تبیین هر چه بیشتر اهمیت ثبت قنات برای کلیه گنابادی های سراسر کشور شد و گفت: با برگزاری جشنواره های مختلف در تهران و مشهد و به صورت سالیانه در شهرستان موجبات معرفی بیشتر شهرستان و نهایتا جذب گردشگر را فراهم کنیم .

وی ایجاد شبکه مجازی دوستداران قنات و راه اندازی انجمن دوستداران قنات قصبه را خواستار شدند.

قنات قصبه گناباد در چهلمین اجلاس کمیته میراث جهانی یونسکو در شهر استانبول ترکیه در تاریخ 25 تیر 1395 (15 July 2016) به همراه 10 قنات دیگردر فهرست میراث جهانی یونسکو به عنوان عمیق ترین قنات ایران با قدمت 2500 ساله و یکی از مهندسی سازترین قنوات جهان و به عنوان اولین اثر استان خراسان رضوی در این فهرست به ثبت رسیده است.

انتهای پیام//


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار