دو محقق هنگام مطالعه بر روی خاک مناطقی از "سیبری" متوجه شدند زمین زیر پای آنها حرکت می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از میرور؛ "الکساندر سوکولوف" و "دوروتی ایریخ" در ایستگاهی تحقیقاتی سواحل سیبری مشغول مطالعات زمین‌شناسی بودند که با پدیده جالب و عجیبی مواجه شدند.
 
این دو دانشمند وارد منطقه‌ای زراعی در جزیره "بِلی" می‌شوند و در حالیکه تصور می‌شود زمین پیش روی آنها سخت و نفوذناپذیر باشد، هنگامیکه یکی از این محققان پای خود را بر روی بخشی از زمین می‌گذارد، خاک زیر پایش فرو می‌رود؛ اما به محض آنکه پایش را برمی‌دارد، زمین به شکل اولش بازمی‌گردد.
 
حرکت عجیب زمین در سیبری+ تصاویر
 
احتمالا این پدید عجیب یک توضیح ساده علمی نیز دارد. ممکن است در زیر این بخش از زمین، رود آبی جاری باشد و به مرور زمان بر روی آب، سطح نازکی از خاک پوشیده شده و چمن بر روی آن روییده باشد. به همین دلیل با اندک فشاری به سمت داخل فرو می‌رود و دوباره می‌تواند به حالت اول خود بازگردد.
 
دانشمندان توضیح دیگری را نیز برای این پدید ارائه داده‌اند. برخی از کارشناسان معتقدند احتمالا به دلیل گرم شدن هوا، گازهای منجمد شده فصل زمستان آزاد شده‌اند و حباب‌های کوچکی از هوا زیر خاک پدید آمده است. به نظر می‌رسد این احتمال به واقعیت نزدیک‌تر باشد زیرا شرایط آب و هوایی و جغرافیایی سیبری به دلیل گرم‌تر شدن کره زمین تغییرات بسیاری کرده است و اگر این پدیده در بخش‌های دیگر سیبری نیز بوجود آید می‌تواند به بروز حوادث جبران‌ناپذیری منتهی شود.
 
حرکت عجیب زمین در سیبری+ تصاویر
 
دانشمندان حاضر در سیبری اعلام کردند میانگین دمای جزیره بِلی در سال جاری میلادی بیشتر از سالهای گذشته بوده است. چگونگی تغییرات آب و هوایی و جغرافیایی سیبری در قلمرو روسیه به دلیل وجود میادین عظیم نفت و گاز از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا این شاخص‌ها در عملیات اکتشاف و استخراج منابع طبیعی از اهمیت بالایی برخوردار هستند.
 
برای دیدن فیلم اینجا کلیک کنید
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۱ ۳۱ تير ۱۳۹۵
لطفا به چابهار خودمان بروید.سال 86 تا 90 در زمان ساخت نیروگاه چابهار همین وضعیت موقع حرکت لودر و کامیون و جرثقیل در زمین نیروگاه به راحتی این اتفاق قابل مشاهده بود و زمین مانند خمیر سفتی پایین و بالا می رفت.
آخرین اخبار