رئیس کل دادگستری خراسان رضوی بر لزوم استفاده از قانون در جهت اثبات و احقاق حق تأکیدکرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،حجه الاسلام والمسلمین مظفری در دیدار با رئیس هیأت مدیره و اعضاء کانون وکلای خراسان رضوی با اشاره به جایگاه ارزشمند وکلا و کارشناسان بعنوان بالهای دستگاه قضایی در مسیر احقاق حق افزود: رفتار تمامی مسئولان و دست اندر کاران در بخشهای مختلف نظام مقدس اسلامی باید نگاه خدمتگزاری به مردم باشد.

وی گفت: جامعه از مجموعه قضایی انتظار نظارت بر تمامی ارکان خود را دارد و بحمدالله در این زمینه اقدامات خوبی به انجام رسیده و مجموعه وکلا نیز که مجموعه خدمتگزار و سالمی هستند باید نسبت به این امر اقدام نمایند و با تعداد معدودی از کسانی که شایسته جایگاه وکالت نیستند و برخاً با اظهارات و اقدامات خود موجب مخدوش شدن چهره این قشر می شوند، برخورد نمایند.

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی با اشاره به سیاستهای دادگستری استان خراسان رضوی خاطر نشان کرد: وظیفه ما اجرای قانون و راه بری آحاد جامعه به این سمت می باشد و در همین زمینه بخشنامه های مختلفی از جمله بخشنامه اعتباربخشی مجدد به اسناد رسمی تنظیم شد که این اقدام موجب تصحیح رویه های نامطلوب گذشته بود.

رئیس شورای قضایی خراسان رضوی افزود: همه به خوبی می دانیم که طرح بسیاری از دعاوی در فضای خانوادگی موجب اختلافات خانوادگی می شود و انتظار ما از جامعه وکلا، آگاه سازی جامعه به ویژه مراجعان محترم به آنها در زمینه بهره گیری صحیح از قانون است.

وی افزود: هدف قانون گذار از ترغیب افراد به استفاده از سند رسمی حمایت از حقوق فردی و اجتماعی است و دستگاه قضایی نیز در اجرای قانون به نحو صحیح مسمم است.

حجه الاسلام والمسلمین مظفری خاطر نشان کرد: انتظار داریم وکلا و کارشناسان در کنار مجموعه قضایی در مقابل رویه های غلط و ناصحیح موضع بگیرند و بایستند و در تمامی مراحل کار حرفه ای باید به دنبال رسیدن به حق و اجرای عدالت در جامعه باشیم.

وی با اشاره به لزوم طرح نقد در جامعه خاطر نشان کرد: ما همواره از انتقادات منصفانه که موجب پیشرفت در کار ما بوده و همچنین پیشنهادات سازنده استقبال کرده ایم و در همین زمینه ارتباط بسیار خوبی با گروههای مرجع و نخبه داریم و برای اجرای قانون و بسط و گسترش عدالت در جامعه از هرگونه تعامل سازنده استقبال می کنیم.

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی خاطر نشان کرد: باید در مراحل کار حرفه ای نقطه تمرکز ما دفاع از حقوق عمومی و تأمین منافع مردم باشد بنابراین تمامی مسئولان و خدمتگزاران به مردم را به رعایت شرع و قانون توصیه و دعوت می کنیم.

حجه الاسلام والمسلمین مظفری با استقبال از تشکیل مراکز داوری گفت: ترویج فرهنگ صلح و سازش و داوری ریشه عمیقی در باورهای دینی و بومی ما دارد و دعوت مردم به تشکیل پرونده کار ناسواب و غلطی است و همه باید در جهت ایجاد صلح و سازش در دعاوی مطروحه تلاش کنیم و نکته مهم در این زمینه ساماندهی تمامی اقدامات در چهارچوب شرع مقدس و قانون با هدف پیشگیری از وقوع جرایم و سالم سازی جامعه می باشد.

وی یکی از اقدامات دادگستری خراسان رضوی را اصلاح رویه های نامطلوب دانست و خاطر نشان کرد: ارتقاء آگاهی های عمومی می تواند به مردم کمک زیادی بکند و جامعه محترم وکلا در این زمینه می توانند نقش بسزایی داشته باشند.

گفتنی است در ابتدای این دیدار رئیس و اعضای هیأت مدیره کانون وکلای دادگستری خراسان رضوی به بیان دیدگاه ها و مشکلات خود پرداختند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.