در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح شد:

خریداری باغات کن تا پایان سال 95/هزینه 600 میلیارد تومانی شهرداری برای باغات خصوصی تهران

مدیرعامل سازمان بوستان ها و فضای سبز شهرداری تهران گفت: در سال 1395 مقرر شده است تا باغاتی در اراضی کن و مناطق کم برخوردار به ویژه مناطق 10 و 17 خریداری و به بوستان عمومی تبدیل شوند.

خریداری باغات کن تا پایان سال 95/هزینه 600 میلیارد تومانی شهرداری برای باغات خصوصی تهرانعلی محمد مختاری مدیرعامل سازمان بوستان ها و فضای سبز شهرداری تهران در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به تعداد باغاتی که توسط این سازمان خریداری شده است، اظهار داشت: شهرداری تهران طی سال‌های اخیر بیش از ششصد میلیارد تومان بابت تملک تعداد 64 قطعه باغ خصوصی در شهر تهران هزینه کرده است، این باغات توسط سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران و شهرداری های مناطق به بوستان عمومی تبدیل شده و یا می شوند.

وی افزود: طی این فعالیت، درختان قدیمی باغ ها حفظ شده و ترجیحاً با استفاده از طراحی به سبک اسلامی – ایرانی، گیاهان سازگار با شرایط آب و هوایی منطقه نیز به فضای سبز موجود اضافه شده اند.

مدیر عامل سازمان بوستان ها و فضای سبز شهرداری تهران با بیان اینکه روند شناسایی و تملک باغات به منظور تبدیل به بوستان عمومی با هدف حفظ درختان ارزشمند موجود در آن ها با جدیت  ادامه دارد، تصریح کرد: به عنوان مثال باغ حاج یونس تجریشی، باغ امیرسلیمانی و باغ ملک در منطقه یک و همچنین باغ دامپزشکی در منطقه 11 در دست اجرا و تبدیل به بوستان عمومی هستند.

مختاری با اشاره به اینکه سال 1394، باغ نظر به مساحت بیش از 5000 متر مربع در منطقه یک محله چیذر و 2 قطعه باغ در منطقه 5 واقع در محله کن به مساحت بیش از 12000 متر مربع تملک شده است، گفت: برای سال 1395 مقرر شده است تا باغاتی در اراضی کن و مناطق کم برخوردار به ویژه مناطق 10 و 17 خریداری و تبدیل به بوستان عمومی شوند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار