زنجان؛

طرح های سدسازی و توسعه شبکه‌های کشورنیازمند 180 هزار میلیارد تومان اعتبار

اجرای 300 پروژه سد و شبکه در سطح کشور نیازمند 180 هزار میلیارد تومان اعتبار است.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛ در آیین معارفه و تودیع مدیران عامل شرکت آب منطقه ای زنجان، مشاور وزیر نیرو و مدیر عامل شرکت مدیریت منابع ایران با اشاره به تسریع روند عملیات اجرایی سد مشمپا گفت: بررسیها در مورد اهداف، ابعاد و حجم رسوب این سد ادامه دارد.
حاج رسولیها به وجود 300 پروژه سد و شبکه در سطح کشور اشاره کرد و گفت: برای این تعداد پروژه نیازمند 170 تا 180 هزار میلیارد تومان اعتبار هستیم  
وی ادامه داد:به همین دلیل یکی از طرحهایی که در کشور رصد شد، اولویت بندی این طرحها نسبت به اهداف و پیشرفت فیزیکی و مباحثی که میتواند اثر گذار در بحث حاکمیتی بخش آب کشورباشد.  
این مقام مسئول با بیان اینکه اعتبارات در نظر گرفته شده برای بخش آب کشور حدود 4 هزار میلیارد تومان است، ادامه داد: برای تکمیل این طرحها حدود 45 سال زمان نیاز است به همین دلیل نیازمند اولویت بندی در این پروژه ها هستیم.
مشاور وزیر نیرو مهندس حاج رسولیها گفت: در بحث سد سازی 142 طرح در دست اجراست که از این تعداد 93 سد در اولویت قرار دارند
حاج رسولیها با بیان اینکه در برنامه پنجم توسعه پیش بینی شده بود که 60 سد به بهره برداری برسد یادآور شد : هم اکنون که در سال آخر این برنامه قرار داریم و با توجه به رکود اعتباری تاکنون موفق به اتمام 50 طرح شدیم و تا پایان سال نیز 17 طرح از  طرحهای اقتصاد مقاومتی آبگیری می شود.
وی با بیان اینکه هدف از ایجاد این سدها تامین آب شرب شهرها است، عنوان نمود: برخی از سدهای موجود هدف گذاری خاصی نداشته و در حال حاضر هدفمندی برای این طرح ها ادامه دارد چرا که هدف نخست این سدها تامین آب شرب شهری و صنایع می باشد.

انتهای پیام/ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.