کرمان؛

مثلت توسعه اقتصادی انگیزه ای برای سرمایه گذاران

فرماندار رفسنجان گفت: طرح مثلث توسعه اقتصادی بزرگترین مشکل در مسیر توسعه اقتصادی را برطرف کرد و بی انگیزگی سرمایه گذاران را از بین برد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان؛ حمید ملانوری افزود : در راستای مثلث توسعه اقتصادی در سال گذشته چهار هزارو 300 میلیارد تومان تفاهمنامه در شهرستان رفسنجان انجام شده که یک هزار و 500 میلیارد تومان به بهره برداری رسیده است.
وی گفت : در دو سال گذشته 4 هزار و 300 میلیارد تومان انعقاد تفاهمنامه همکاری در رفسنجان انجام شده است.
ملانوری با اشاره به اینکه هزار و 500 میلیارد تومان از این مبلغ اجرایی شده است افزود: این نشان از اعتمادسازی است که توسط مسئولان در بین اقشار مختلف مردم برای جذب سرمایه‌گذاری انجام شده است.
وی عنوان کرد: به برکت اجرای ایده مثلث توسعه اقتصادی، طرح هایی از جمله دو نیروگاه 25 مگاواتی، یک نیروگاه خورشیدی، مرمت و بهسازی خانه حاج آقا علی و کارخانه فروکروم، اجرایی شده است.
ملانوری با اشاره به اینکه در حوزه میراث فرهنگی اقدامات خوبی در شهرستان رفسنجان انجام شده است گفت: مرمت مجموعه تاریخی «خانه حاج آقا علی» رفسنجان مهر امسال به بهره‌برداری می‌رسد.
وی گفت : دو نیروگاه 25 مگاواتی نیز در رفسنجان در حال احداث است. ملانوری افزود: با منطقه‌ای کردن اقتصاد در استان کرمان زمینه جذب سرمایه‌گذار بیشتر شده و رغبت بیشتری برای سرمایه‌گذاری می‌شود.
وی با اشاره به اینکه شهرستان رفسنجان در زمینه صنعت گردشگری توفیقات خوبی داشته است خاطرنشان کرد: خانه حاج آقا علی رفسنجان به عنوان یک اثر باستانی با زیربنای سه هزار متر مربع در حال مرمت است و تا مهر ماه سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.
ملانوری افزود: طرح کارخانه شیشه فلوت نیز که از سال 88 متوقف شده بود، تسهیلات لازم برای فعال شدن آن به سرمایه‌گذار اختصاص داده شده و به زودی عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.
وی با اشاره به اینکه صنعت پرورش اسب در رفسنجان با اقبال مردمی روبرو است گفت: مجوز بیش از 30 واحد پرورش اسب در رفسنجان و توابع صادر شده و مردم از این راه ارتزاق می‌کنند.
ملانوری اظهار داشت: متاسفانه از ظرفیت‌های صنایع مس در رفسنجان استفاده لازم نشده است در حالی که ایجاد صنایع پائین دستی در زمینه مس در رفسنجان ضرورت دارد و شرکت ملی مس در این موضوع سرمایه‌گذاری کند.
وی افزود : مواد معدنی از رفسنجان خارج می‌شود و مردم از این ظرفیت بی‌بهره هستند.
انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار