زارعیان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

شهریور 95 پایان فرصت استفاده از کارت های تلفن 20 هزار ریالی/ کارت های تلفن جدید قابلیت شارژ مجدد دارند

سخنگوی مخابرات ایران گفت: کارت های اعتباری تلفن همگانی 20 هزار ریالی تا پایان شهریور 95 اعتبار دارند.

شهریور 95 پایان فرصت استفاده از کارت های تلفن 20 هزار ریالی/ کارت های تلفن جدید قابلیت شارژ مجدد دارندداوود زارعیان سخنگوی مخابرات ایران در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در رابطه با جایگزینی کارت های اعتباری 50هزار ریالی به جای کارت های 20 هزار ریالی تلفن های همگانی، اظهار داشت: هیچ کارت اعتباری تلفن همگانی قرار نیست که جایگزین کارت اعتباری دیگری شود و با توجه به اینکه در گذشته تولید هر یک از کارتهای 20 و 50 هزار ریالی برای مخابرات حدود 400 هزار تومان هزینه در بر داشت، تصمیم گرفته شد تا تولید کارتهای 20 هزار ریالی متوقف شود.

وی افزود: امروزه با توجه به گسترش، توسعه و رشد استفاده مردم از تلفن های همراه و کاهش استفاده مشترکان از تلفن های همگانی و افزایش قیمت ها و تورم در روند تولید کارتهای اعتباری تلفن های همگانی، مخابرات تصمیم گرفت تولید کارتهای اعتباری 20 هزار ریالی را متوقف کند و بر این اساس از آبان ماه سال گذشته توقف تولید این کارت ها را اعلام کرد.

سخنگوی مخابرات ایران گفت: با توقف تولید کارت های 20 هزار ریالی تلفن های همگانی، هیچ تغییری در کارت های 50 هزار ریالی اعمال نمی شود و مشترکان می توانند برای برقراری تماس های تلفنی از این کارت ها استفاده کنند.

زارعیان در ادامه تصریح کرد: یکی از برنامه های مخابرات تولید کارت های جدید تلفن همگانی است که امکان شارژ مجدد را برای دارندگان این نوع کارت ها فراهم می کند.

وی افزود: کارت های جدید اعتباری قابلیت شارژ مجدد را دارند و فاقد اعتبار و زمان مشخص هستند و مشترک می تواند با خرید این کارت ها تا هر زمانی که می خواهد با داشتن اعتبار لازم تماس تلفنی برقرار کند.

سخنگوی مخابرات گفت: شرکت مخابرات ایران به دنبال تولید و استفاده از روش جدیدی است که به وسیله آن مشترکان تلفن های همگانی می توانند بدون همراه داشتن کارت های اعتباری تلفن همگانی و فقط با استفاده از کد و شماره مخصوصی تماس تلفنی برقرار کنند.

زارعیان در ادامه تصریح کرد: در این روش مشترک تلفن های همگانی به وسیله دستگاه های کارت خوان و یا اینترنت مبلغی را به یک شماره حساب مشخص واریز می کند و با دریافت کد مخصوصی می تواند تماس تلفنی خود را با هر نقطه ای از کشور برقرار کند.

وی افزود: این طرح به طور آزمایشی در 2 استان مرکزی و خوزستان به شکل پایلوت در حال اجراست و بزودی در کل کشور نیز اعمال خواهد شد.

سخنگوی مخابرات ایران گفت: در حال حاضر استفاده از تلفن های همگانی در کشور کاهش یافته و فقط در برخی از مکان های خاص مثل پادگان های نظامی و غیره رواج دارد و از آن ها استفاده می شود.

زارعیان در ادامه تصریح کرد: دارندگان کارت های اعتباری تلفن همگانی در حال حاضر می توانند از کارت های اعتباری 50 هزار ریالی خود برای برقراری تماس تلفنی استفاده کنند و همچنان می توانند به روش قدیمی کارت خود را وارد دستگاه کنند که این روش در آینده تغییر می کند و باید به جای کارت تلفن از کد و شماره مخصوص استفاده شود.

وی افزود: تولید کارت های جدید، توزیع و استفاده از آن ها در کل کشور تا پایان سال 95 امکان پذیر خواهد شد و مشترکانی که هنوز کارت های 20 هزار ریالی دارند، بر اساس اعلام مخابرات تا پایان شهریور 95 فرصت دارند که از کارت های خود استفاده کنند.

سخنگوی مخابرات ایران در رابطه با مزیت کارت های جدید و قدیمی گفت: مشترکان در گذشته با استفاده از کارت های قدیمی 20 هزار ریالی می توانستند فقط 30 دقیقه مکالمه کنند ولی با توجه به تعرفه های شهری و تورم قیمت ها، امروز مکالمه با کارت های 50 هزار ریالی دقیقه ای 3 تومان است و این امکان را به مشترک می دهد تا حدود 163 دقیقه مکالمه را با استفاده از این کارت ها داشته باشد.

زارعیان در رابطه با تغییر دستگاه های تلفن همگانی تصریح کرد: در حال حاضر هیچ تغییری در دستگاه های تلفن همگانی اعمال نمی شود و فقط تغییرات نرم افزاری خواهد بود و در آینده نیز برنامه هایی را برای توسعه و ارتقای تلفن های همگانی در نظر داریم.

وی افزود:مشترکان کارت های اعتباری جدید تلفن همگانی در صورت بروز هر گونه مشکلی می توانند با شماره 20190 تماس گیرند و مشکل خود را مطرح کنند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار