مدیر کل اداره اتباع و امور مهاجرین خراسان رضوی گفت: اتباع خارجی می‌توانند از دوم مرداد به صورت رسمی برای ثبت نام در مدارس دولتی ایران اقدام کنند.

آغاز ثبت نام رایگان دانش‌آموزان اتباع خارجی در مدارس خراسان رضویبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ عجمی با اشاره به اینکه دانش‌آموزان فاقد مدرک معتبر هم می‌توانند ثبت‌نام کنند، افزود: بنا بر فرمان رهبر معظم انقلاب از سال گذشته اقدام به ثبت نام دانش آموزان مهاجر فاقد مدرک کرده ایم و امسال نیز همانند پارسال تحصیل دانش آموزان اتباع هیچ هزینه‌ای دریافت نمی‌شود.

وی گفت: دانش آموزان به دو دسته دارای مدرک کارت آمایش 11، پروانه اقامت و روادید شش ماهه و همچنین بدون مدرک تقسیم می‌شوند که روند ثبت نام هر دو دسته در استان تبیین شده است.

مدیر کل اداره اتباع و امور مهاجرین خراسان رضوی افزود: دانش آموزانی که خود یا والدیشان بدون مدرک هستند می‌توانند به دفاتر کفالت محل زندگی خود مراجعه کنند، و دانش آموزانی که تا کنون در مدارس دولتی تحصیل نکرده‌اند باید برای معرفی نامه ثبت نام و بهداشت به دفتر کفالت مراجعه کرده و دانش آموزانی که قبلاً در مدارس دولتی ثبت نام داشته‌اند نیازی به طی کردن این مراحل ندارند.

عجمی گفت: مهلت مراجعه به دفاتر کفالت برای اقدام به ثبت نام در مدارس دولتی، هشتم مرداد به پایان می‌رسد و پس از حضور به دفاتر کفالت و نوبت دهی، معرفی نامه‌ای از 10 تا 21 مرداد برای ثبت نام در مدارس ارائه می‌شود.

وی افزود: دانش آموزانی که دارای مدرک اقامتی یا روادید تاریخ گذشته هستند نیز می‌توانند به همراه دانش آموزان فاقد مدرک برای ثبت نام به دفاتر کفالت مراجعه کنند.

مدیر کل اداره اتباع و امور مهاجرین خراسان رضوی گفت: برای ارائه خدمات در دفاتر کفالت مبلغ تعیین شده 10 هزار تومان دریافت می‌شود و برای ثبت نام در مدارس نیز مبلغ کتاب و بیمه دانش آموز، همانند دانش آموزان ایرانی دریافت می‌شود.

انتهای پیام/ 


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.