مدیرکل بحران استانداری استان گفت: بر اساس بررسی کارشناسان آتش سوزی های امسال 20 میلیارد ریال به جنگل ها و مراتع این استان خسارت زد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛سید علی وفایی مقدم در جمع خبرنگاران افزود: به دلیل این که بیشتر آتش سوزی های سال جاری در مراتع بود، خسارت آن کمتر از حد انتظار بوده است.

وی ابراز کرد: 660 هکتار از جنگل ها و مراتع کهگیلویه و بویراحمد در سال جاری طعمه حریق شد.
وی اظهار کرد: امسال 46 فقره آتش سوزی در منابع طبیعی این استان رخ داد.

مدیرکل بحران استانداری کهگیلویه وبویراحمد تصریح کرد: تامین تجهیزات امداد هوایی و افزایش مشارکت های مردمی از راهکارهای کاهش خسارت های آتش سوزی در جنگل ها و مراتع کهگیلویه و بویراحمد است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه وبویراحمد گفت: 22 منطقه بحرانی مستعد آتش سوزی در این استان شناسایی شده است.

عزت الله بهشتی فر افزود: پراکندگی و سخت گذربودن عرصه های طبیعی استان در کنار کمبود امکانات و محدودیت های اعتباری کار حفاظت و صیانت از جنگل های انبوه این استان را با چالش جدی مواجه کرده است.

وی بیان کرد: هم اکنون 85 قرق بان در حال صیانت از منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد هستند، در حالی که حداقل 120 نیروی قرق بان دیگر نیاز است.

بهشتی فر تصریح کرد: 12 دستگاه خودروی کمک دار و هشت دستگاه خودروی اطفای حریق و تجهیزات فردی امدادگران در 18 ماه گذشته تاکنون به تجهیزات مورد نیاز افزوده شده است.

وی با اشاره به اعزام چرخبال و هواپیمای آب پاش در آتش سوزی کوه بهره عنا در باشت تصریح کرد: به دلیل طبیعت کوهستانی و صخره ای منطقه نیاز بالگرد با اندازه کوچک هستیم تا بتوان مکان نشستن بالگرد را فراهم کرد.

بهشتی فر با اشاره به این که بخش عمده ای از آتش سوزی در جنگل ها و مراتع کهگیلویه و بویراحمد به دلیل خطای انسانی است،از رسانه های ارتباط جمعی خواست برای نهادینه کردن فرهنگ صیانت ازمنابع جنگل ها و مراتع تلاش کنند.

کهگیلویه وبویراحمد حدود یک میلیون و 200 هزار هکتار جنگل و مرتع دارد.

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.