از ابتدای تیرماه تا کنون 253 هزارتن گندم مازاد برمصرف گندمکاران آذربایجان غربی خریداری شد ه است .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی در خوی گفت : در سال زراعی جاری در 356 هزار هکتار از راضی آبی و دیم استان محصول گندم کشت شده بود که پیش بینی می شود بیش از 700 هزار تن گندم برداشت شود .

کریم زاده با بیان اینکه تا پایان فصل خرید 600 هزار تن از گندم تولیدی در استان از کشاورزان خریداری میشود افزود : از اغاز برداشت گندم در استان تاکنون 253 هزارتن گندم مازاد برمصرف گندمکاران آذربایجان غربی در 130 مرکز و سیلوی گندم خریداری شده است .

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی بیان کرد: براساس مصوبه شورای اقتصاد امسال مجری خرید تضمینی گندم شرکت غله و خدمات بازرگانی است که در استان ما علاوه بر شرکت مذکور سازمان تعاون روستایی نیز به عنوان مباشر کار خرید تضمین گندم را به عهده دارند .

کریم زاده اضافه کرد: قیمت خرید تضمینی گندم برای امسال یا ۴ درصد افت مفید و ۲ درصد افت غیرمفید، حداکثر تا ۲ درصد سن زدگی و رطوبت ۱۲ درصد از قرار هر کیلوگرم به مبلغ ۱۲۷۰۵ ریال تعیین شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان با ابراز تاسف و عذرخواهی از کشاورزان و گندمکاران استان در تاخیر پرداخت بهای گندم تحویلی کشاورزان تاکید کرد : سازمان جهاد کشاورزی و استاندار آذربایجان غربی بشدت برای تامین مطالبات گندمکاران تلاش میکند تا بزودی مشکل پرداخت بهای گندم کشاورزان حل شود .

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.