مدير كل نظارت بر اعتباربخشی معاونت درمان از سامانه صدور الكترونيكی پروانه موسسات پزشكی رونمايی كرد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛محمدحسين ميردهقان مدير كل نظارت بر اعتباربخشی معاونت درمان در اجلاس معاونين درمان دانشگاه هاي علوم پزشكی و خدمات بهداشتی درمانی سراسر كشور از سامانه صدور الكترونيكی پروانه موسسات پزشكی رونمايی كرد.

ميردهقان گفت: در بحث پروانه های پزشكی از عدم دسترسی برابر مردم به خدمات پروانه اي و مراجعات مكرر براي فرآيند پيچيده صدور پروانه رنج مي برديم و سليقه هاي مختلفي كه براي صدور پروانه در كشور وجود داشت موجب بروز اشكالات حقوقی می شد.

وي ادامه داد: نظارت بر روند صدور پروانه پرشكی كم بود كه بر همين اساس از مردادماه سال ٩٤ سامانه صدور الكترونيكي شكل گرفت و در 10 دانشگاه علوم پرشكی به صورت پايلوت به اجرا درآمد.

ميردهقان بيان كرد: روشی كه به طور آزمايشی در شيراز در حال اجرا بود تایید و به عنوان مدل كشوری شناخته شد. تمام فرآيندهای لازم برای صدور پروانه در اين سامانه به صورت آنلاين انجام می شود.

وي يادآور شد: به مدت پنج ماه در 10 دانشگاه فرآيندها در كارگاه هاي متعدد انجام و افراد آموزش ديدند. همچنين از ٣٧ دانشگاه كشور نظرسنجي های لازم صورت گرفت كه خوشبختانه نتيجه مطلوب بوده است.

صدور الکترونیکی پروانه مؤسسات با هدف کاهش خطا و نظارت بهتر انجام می‌شود
در ادامه این مراسم آقاجانی معاون وزیر بهداشت گفت: همه همکاران باید در بحث نظارت همه دقت خود را به کار گیرند تا پرونده‌های پزشکی با نظم خاصی و بدون هیچ مشغله‌ای در این سامانه ثبت شود و در این راه باید از نیروهای متخصص استفاده کنیم.

وی بیان کرد: این سامانه به صورت شبانه‌‌روزی آنلاین بوده و گزارش‌های فوری و کارشناسانه باید در کمترین زمان اعلام و در این سامانه به ثبت برسد.

آقاجانی یادآور شد: صدور الکترونیکی پروانه برای مؤسسات پزشکی کشور از یک سال پیش کارهای فنی‌اش در دست بررسی بوده و امروز رونمایی از این دستاورد علمی با هدف بهبود صدور پروانه و برای آسایش و کاهش خطا و حفظ حقوق افراد انجام می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.