عضو شورای شهر تهران:

مردم منطقه 17 قربانی کش و قوس دولت و شهرداری شدند

عضو شورای شهر تهران با انتقاد از آسیبهای اجتماعی موجود در منطقه 17 تهران، این منطقه را قربانی کش و قوس دولت و شهرداری دانست.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، معصومه آباد در اینستاگرام خود نوشت: «امروز توفیق حضور در جمع شورایاران منطقه 17 را داشتم. منطقه ای که با تقدیم 4000 شهید و مجاهدت بی نظیر آنان در هشت سال دفاع مقدس و حضور جانبازان وآزادگان به دارالشهدا لقب گرفت اما بسیار دردناک بود وقتی نماینده تمامی محلات از معضل معتادان وخفتگیران و بسیاری از بزه های اجتماعی گله می کردند.

سالهاست که از وضعیت قطار تهران- اهواز و تهران-تبریز گله مند هستند و هر چند با وجود محرومیت از فضای سبز سرانه می تواند از زمینهای آزاد شده برای ایجاد فضای سبز استفاده شود. متاسفانه درکش و قوس شهرداری و دولت گرفتار شده اند، آنها چانه بر سر منافع سازمانی خودشان می زنند و مردم چانه برای حداقل حقوق شهروندی خودشان میزند و محرومیت های مضاعفی چون عدم وجود یک مرکز باز پروری و توانبخشی و بازارچه های خود اشتغالی و فقر و فقر و فقر.

مردم منطقه 17 قربانی کش و قوس دولت و شهرداری شدند

در میان این محلات محله وصفنار توجه مرا به خود جلب کرد محله ای که وجه تسمیه آن وجود باغهای انار بوده است که به نام وصف نار نام گرفته است. شهر دیگری در گوشه ای از جهان در قاره اروپا در مجاورت دادگاه بین المللی لاهه در هلند به نام واسنار قراردارد که از ثروتمند ترین شهرهای جهان است.

دکترسولماز رضایی نویسنده خوش ذوقی که به بهانه تشابه اسمی بین وصفنار و واسنار از حقوق اجتماعی انسانها داد سخن به میان آورده است و می گوید شهری خوب است که انسانها را به خوبی و عدل و انصاف دعوت کند و تمام حرف نویسنده این است که کره زمین خانه بدون تکرار ماست و ذخائر و منابعش میراث گذشته و مطالبه و نیاز آیندگان است. تمام انسانها در حفظ و صیانت از سیاره منحصر به فرد شریکند. مهم نیست در کجای این کره خاکی زندگی کنید، مهم تلاش برای آبادسازی زمین است.

شهرها از آن جهت اهمیت پیدا می کنند که محل زیستن 70 درصد ساکنین کره زمین هستند و تاثیراتی که این جمعیت در اکولوژی زیستی این سیاره می گذارند بقدری محسوس و غیر قابل انکار است که نمی توان نسبت به ارتباط آن با توسعه پایدار بی تفاوت بود. بنابراین وظیفه ما ساختن شهری بر مبنای توسعه پایدار است.

انشا ا... در مهر ماه امسال در منطقه وصفنار با حضور شهردار شهر واسنار شاهد رونمایی کتاب خانم دکتر سولماز رضایی به نام از وصفنار تا واسنار هستیم.»

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار