سرپرست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان اعتبارات امسال استان زنجان را 306میلیارد تومان اعلام کرد .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان ؛نباتچیان در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان، افزود: از این میزان اعتبارات 145 میلیارد و 600 میلیون تومان برای پروژه‌های عمرانی نیمه تمام استان تعیین تکلیف شده است.

وی با بیان اینکه 160 میلیارد و 800 میلیون تومان به صورت اعتبارات هزینه ای است، اضافه کرد: بر‌این ‌اساس 353 میلیارد تومان اعتبار استانی به جزء طرح های ملی اختصاص داده شده و 47 میلیارد و 300 میلیون تومان اعتبارات از محل ماده 180 برای شهرستان‌های استان تخصیص داده شده است که به تفکیک بین شهرستان‌ها و دستگاه‌های اجرایی توزیع شده است.

سرپرست سازمان مدیریت و برنامه‌ ریزی استان زنجان با اشاره به سهم شهرستان ها از توزیع اعتبارات تملک دارایی، سرمایه‌ای و قابل توزیع استان عنوان کرد: سهم شهرستان زنجان از این اعتبارات 13 میلیارد و 521 میلیون تومان برای اجرای 100 پروژه شهری شهرستان زنجان و 65 میلیارد و 700 میلیون تومان سهم شهرستان های استان در قالب فصول و برنامه ها توزیع خواهد شد.

نباتچیان با اشاره به 2 درصد سهم نفت، بیان کرد: 25 میلیارد و 700 میلیون تومان سهم شهرستان های استان است که بین شهستان ها توزیع خواهد شد.

وی با اشاره به اعتبارات تملکی، گفت: 9 میلیارد و 800 میلیون تومان اعتبار داریم که 7 میلیارد و 980 میلیون تومان از دریف 180 تحقق خواهد یافت، اظهار داشت: از این مبلغ 80 میلیارد و 780 میلیون تومان به شهرستان های استان اختصاص داده شده است که از روی شاخص سازمان مدیریت اختصاص خواهد یافت.

سرپرست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان با بیان اینکه امسال کار عمرانی در استان ساماندهی می ‌شود، گفت: برای رفع محرومیت‌زدایی و ایجاد تعادل در بین شهرستان‌ها، محل اجرای پروژه‌ها با توزیع متوازن انجام گرفته شده است.

نباتچیان با بیان اینکه مدیران باید ارتباط مؤثری را با وزارت‌خانه‌ها برقرار کنند و منابعی را از اعتبارات متمرکز کشور به استان تزریق کنند که این رقم از بودجه استانی فراتر برود، افزود: مدیران دستگاه‌های اجرایی به جای تمرکز بر بودجه ناچیز استانی باید بر روی بودجه ‌های ملی تمرکز کنند تا سهم‌ بری استان از منابع ملی را افزایش دهند و در شورای برنامه ‌ریزی، دستگاه‌ها موظف هستند که گزارش خود را در رابطه با جذب اعتبارات ملی ارائه دهند.

وی با بیان اینکه در سال پایانی برنامه پنجم توسعه قرار داریم و رویکرد سیستم بودجه ‌ریزی براساس عملکرد دستگاه‌ها است و باید پروژه‌ها، طرح‌های عمرانی، مکان و محل استقرار فعالیت‌ها متناسب با اهداف برنامه توسعه و آمایش سرزمین باشد، اظهار داشت: تأمین اعتبار برای پروژه‌های مستمر، تعمیر و تجهیز، پروژه‌های عمرانی نیمه تمام دارای مطالبات پیمانکار و پروژه‌های بالای 80 درصد پیشرفت فیزیکی در بودجه 95 در اولویت قرار گرفتند و در این راستا کمیته تعیین و اولویت ‌بندی پروژه‌های عمرانی استان در سازمان مدیریت تشکیل شده است.

سرپرست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان با اشاره به اعتبارات هزینه ای، بیان کرد: 160 میلیارد و 800 میلیون تومان به اعتبارات هزینه ای اختصاص داده شده است که 87 میلیارد و 678 میلون تومان برای حقوق و مزایا و 72 میلیارد و 154 میلیون تومان سایر اعتبارات پیش بینی شده است.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.