مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان از نزدیک شدن مصرف برق استان به مرز هشدار خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج؛ محمد مصطفی نجفیان گفت: سقف مصرف برق استان برای سال جاری ازسوی شرکت توانیر 443 مگاوات ابلاغ شده که با افزایش دمای هوا این میزان در روزهای اخیر به 441 مگاوات رسید و درصورت رعایت نکردن الگوی مصرف و صرفه جویی ، اعمال خاموشی اجتناب ناپذیر خواهد بود. 

وی گفت: هم اکنون مصرف برق کشور در ساعت های اوج مصرف به 52 هزار و 600 مگاوات رسیده و هشدارهای لازم از سوی وزارت نیرو و توانیر به مشترکان داده شده است. 

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان اظهار کرد: پیک مصرف برق استان در شب و از ساعت 20 الی 24 اتفاق می افتد و با توجه به اینکه این مصرف بیشتر مربوط به مشترکان خانگی است، انتظار می رود شاهد همکاری بیشتر شهروندان در این ساعت از شبانه روز باشیم. 

وی با بیان اینکه 85 درصد مشترکان برق استان در بخش خانگی هستند و حدود 50 درصد از مصرف برق استان در این بخش مصرف می شود افزود: از این رو اعمال برخی اقدامات از جمله خاموش کردن لامپ های اضافی، تعویض لامپ های رشته ای و پر مصرف با لامپ های کم مصرف و LED و نیز موکول کردن استفاده از وسایل پر مصرف به ساعات غیرپیک می تواند تا حد زیادی به پایداری شبکه کمک کند. 

نجفیان ادامه داد: در ساعات روز به ویژه از ساعت 11 الی 15 نیز با به مدار آمدن وسایل سرمایشی پر مصرف مانند کولر گازی و نیز پمپاژهای آب کشاورزی فشار مضاعفی به شبکه وارد می شود و مصرف برق به حدود 400 مگاوات می رسد. 

انتهای پیام/س
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.