جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی و کارگروه رفع موانع تولید، با حضور معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان مهاباد و اعضا ی ستاد شهرستان، در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار گردید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، کتانی معاون استاندار و فرماندار ویزه شهرستان مهاباد ضمن اشاره به اهمیت اقتصاد مقاومتی در پایداری و استقلال کشور با نگاهی اجمالی به کشورهای پیرامون و وابستگی اقتصادی سیاسی آنها به ممالک دیگر، اظهار داشتند استقلال سیاسی به تنهایی کافی نیست و امروزه استقلال اقتصادی و خودکفایی در تولیدات داخلی از اهمیت دو چندانی برخوردار است.

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان مهاباد همچنین اشاره نمودند به اینکه تولیدات داخلی و اینکه سطح تولید را بالا ببریم تنها بخشی از قضیه است و بخش حائز اهمیت مصرف این تولیدات در کشور است به نوعی که باید فرهنگ سازی کنیم که مردم از تولیدات داخلی و محصولات کشور در زندگی روزمره استفاده کنند و به تعبیری اقتصاد مقاومتی بر پایه مردمی بودن و عدالت گستری از ارکان اصلی آن است. بر همین منوال قبل از هر کاری باید ذهنیت ها را تغییر دهیم و فرهنگ سازی نماییم و اقتصاد مقاومتی را جدی بگیریم و بستر سازی کنیم.

در این جلسه، قادری رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت مهاباد به برنامه های وزارت متبوع در راستای مصوبات ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی و 7 پروژه ملی اولویت دار مواردی را مطرح نمودند.

وی افزود در این زمینه به تکمیل طرحهای صنعتی، با پیشرفت فیزیکی 60% و تعیین تکلیف واحدهای تولیدی مشکل دار با هدف فعال کردن آنها از طریق احصاء مشکلات واحدهای مزبور و همچنین طرح در کارگروه رفع موانع تولید و اتخاذ تصمیمات صحیح در جهت توسعه همه جانبه بخشهای تولیدی اشاره و خواستار همکاری همه جانبه دستگاهها به ویژه سیستم بانکی شد.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.