40 درصد سهمیه ابلاغی سواد آموزی آذربایجان غربی برای امسال محقق شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه،مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: 40 درصد از سهمیه ابلاغی سواد آموزی استان برای امسال که 15 هزار نفر بوده، در سه ماهه اول سال محقق شده است.

فریدون سیدمصطفوی بیان کرد: حجم ابلاغی برای سواد آموزی استان امسال 39 هزار نفر است که نسبت به سال گذشته تغییری ندارد.

محمدرضا نجفی اضافه کرد: سال گذشته میزان ابلاغی برنامه های سوادآموزی استان، آموزش سواد برای 39 هزار نفر تعیین شده بود که 42 هزار نفر را با 107 درصد تحقق تحت پوشش قرار دادیم.

وی بیان کرد: بر اساس دستور العمل سال قبل، مدیران مدارس استان به تعداد 201 نفر توانستند بیش از چهار هزار نفر از اولیای بیسواد را تحت پوشش آموزشهای سواد آموزی قرار دهند.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: سواد آموزی اقدامی فرابخشی است و همه دستگاه ها برای رسیدن به اهداف این بخش باید آموزش و پرورش را یاری کنند.

سیدمصطفوی بیان کرد: همکاری دستگاهها موجب جهش و پیشرفت جدی خواهد شد و یک جهش و تحول خواهد توانست گامی مهم در ریشه کنی بیسوادی در استان باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی با اشاره به اینکه افزون بر سه هزار و 500 آموزشیار در استان فعالیت می کنند، بیان کرد: آموزش دهندگان سرمایه اصلی سواد آموزی هستند.

وی گفت: ریشه کنی بیسوادی نیازمند عزمی جهادی و حرکتی گسترده است و باید با تلاش مضاعف به این هدف دست یافت.

معاون نهضت سواد آموزی آذربایجان غربی نیز در این جلسه بیان کرد: کمیته امداد امام خمینی(ره) توانسته یکهزار و 259 نفر بیسواد را در استان آذربایجان غربی شناسایی و 330 نفر را آموزش دهد.

محمدرضا نجفی اظهار کرد: اداره کل امور زندانها نیز 362 نفر را شناسایی کرده و برای 278 نفر دوره آموزشی برگزار کرده است.

وی بیان کرد: مقرر شده تا در شهریور ماه امسال با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان نهضت سواد آموزی کشور نشست جامعی با حضور مسوولان همه دستگاه ها و دست اندرکاران برگزار شود.

نجفی گفت: در این نشست گزارشی از برنامه شش ماهه اول سواد آموزی استان و دغدغه های این بخش تهیه می شود و تمامی مسئولان استان در آن حضور دارند.

وی به تحت پوشش بردن اولیای بیسواد نیز اشاره کرد و ادامه داد: امسال در راستای تحت پوشش بردن اولیای بیسواد نیز با 836 مدیر مدرسه عقد تفاهم نامه با مدیران مدارس انجام شده است.

نجفی افزود: برنامه ریزی برای ایجاد 36 مرکز یادگیری محلی در استان جزو برنامه های بخش سواد آموزی محسوب می شود.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.