رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: 63 پروژه کشاورزی با سفر هیئت دولت به این استان افتتاح شده که برای اجرای آنها حدود 170 میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛دکتر خسرو شهبازی گفت: 1480 نفر اشتغال‌زایی ایجاد شده  که تمام اینها با برنامه ریزی خوب و مناسب همکاران ستادی و شهرستانی سازمان جهادکشاورزی به شایسته ترین شکل افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفتند.

وی خاطرنشان کرد: در شهرستانهای گرمسیری پروژه های بزرگی افتتاح شد از جمله دو پروژه اساسی اجرای سیستم های نوین آبیاری شامل 457 هکتار آبیاری تحت فشار در گیلان‌غرب و 750 هکتار در حوزه ایستگاه پمپاژ باویسی در سرپل ذهاب بوده و در شهرستان قصرشیرین نیز توسط معاون رئیس جمهور پروژه‌های عظیمی مورد بهره‌برداری قرار گرفتند که شامل 600 هکتار باغات مدرن، 1000 هکتار آبیاری قطره‌ای و سد مخزنی 25 میلیون مکعبی و رهاسازی یک میلیون قطعه ماهی در مجتمع کشت و صنعت این شهرستان می باشد.

وی با اشاره به اینکه نگاه به بخش کشاورزی استان کرمانشاه باید به عنوان یک قطب کشاورزی باشد گفت: استان کرمانشاه پتانسیل بالایی برای توسعه  دارد و خوشبختانه این موضوع مورد تائید مسئولان ارشد وزارت جهاد کشاورزی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه در ادامه با اشاره به اینکه طی سه مرحله در دولت تدبیر و امید 567 نفر از ناظرین بخش کشاورزی جذب این بخش شده‌اند گفت: این نیروها قطعاً در افزایش عملکرد محصولات کشاورزی سالجاری تاثیرگذار بوده و باعث شده نظارت بر کاشت، داشت و برداشت محصولات زراعی انجام و نکات فنی را به کشاورزان انتقال دهند.

وی با بیان اینکه تشکیلات سازمان جهاد کشاورزی استان نیازمند تقویت می‌باشد خاطرنشان کرد: استان کرمانشاه قطب زراعت گندم و تولید کننده حبوباتی مثل نخود است و در این حوزه ما نیازمند تشکیلاتی هستیم تا بتوان تولیدات این بخش را توسعه داد.

شهبازی با اشاره به 6 مرز گمرکی در استان تصریح کرد: در استان دارای 2 پست قرنطینه رسمی هستیم و به منظور نظارت بیشتر در مرز پرویزخان این امر به بخش خصوصی واگذار شده است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.