ایستگاه‌های ورزش صبحگاهی و شامگاهی پارک‌ها و بوستان‌های اهواز پس از 1 سال تعطیلی مجددا احیا و راه‌اندازی می شوند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، این جلسه با حضور امیر آهن‌جان (معاون فرهنگی ورزشی شهرداری اهواز)، مک‌ولی (مدیر ورزش شهرداری اهواز) و حمید سالمی (رییس هیات ورزش‌های همگانی خوزستان) برگزار شد.

در این جلسه امیر آهن‌جان، معاون فرهنگی ورزشی شهرداری اهواز گفت: پیگیری‌ها و استقبال حضوری دست‌اندرکاران هیات ورزش‌های همگانی استان و در راس آن اشتیاق و همکاری حمید سالمی، متولی این هیات جهت احیا مجدد و فعال شدن ایستگاه‌های ورزشی پارک‌ها، بسیار قابل تقدیر است. شهرداری هم در تلاش است که در این زمینه پیشگام شود چرا که هدف شهرداری نیز ایجاد شور و نشاط ورزشی در میان شهروندان است.

وی بیان کرد: تعداد 119 محله داریم که فرهنگ جدیدی که در فضای بیشتر خانواده‌ها و شهروندان مشاهده می‌شود و همچنین عدم تحرک و عدم فعالیت ورزشی و پناه بردن به فضای مجازی باعث شده است که دیگر شاهد هیچ گونه فعالیت ورزشی خیابانی توسط نسل جوان نباشیم و باید تلاش کرد با فرهنگ‌سازی، ورزش را به عنوان یک نیاز برای سلامت روح و جسم در سبد خانوار جا دهیم.

معاون فرهنگی ورزشی شهرداری اهواز اظهار داشت: اعتقاد دارم هزینه کردن برای گسترش ورزش همگانی و جذب آحاد جامعه به سمت ورزش، باعث مبارزه واقعی با آسیب‌ها، ناهنجاری‌ها و حذف دود و دم قلیان، سیگار و مواد مخدر خواهد شد و با افتخار اعلام می‌کنم شهرداری در تلاش است که فرهنگ رخوت فعلی که بر بیشتر شهروندان حاکم شده است و آپارتمان‌نشینی نیز آن را رونق می‌دهد، لااقل با فعال کردن ورزش همگانی برطرف کند.

آهن‌جان اذعان کرد: شهرداری دنبال ورزش قهرمانی و حرفه‌ای نیست، بلکه دنبال ایجاد شهری زیبا و شهروندی پرنشاط است که این مهم با همکاری هیات ورزش‌های همگانی و فعال کردن ایستگاه‌های ورزش در پارک‌ها و بوستان‌ها عملی خواهد شد.

این مقام مسئول بیان داشت: به نمایندگی از شهرداری کلانشهر اهواز رسما اعلام می‌کنم، مقدمات اطلاع‌رسانی با نصب بنر در محل پارک‌ها و بوستان‌ها و ایجاد امنیت پارک‌ها با همکاری حراست شهرداری و نیروی انتظامی است و ما نیز حق‌الزحمه مربیان و تلاشگران را فراهم خواهیم کرد و هیات ورزش‌های همگانی هم نسبت به گزینش مربیان کاردان و استقرار در پارک‌ها نیز اقدام کند و امیدوارم با تفاهم شهرداری و هیات ورزش‌های همگانی استان، شاهد فعال شدن مجدد ایستگاه‌های ورزش در سطح پارک‌های شهر باشیم.

مک‌ولی، مدیر ورزش شهرداری اهواز گفت: از این‌که مدت‌ها شاهد خاموشی چراغ ورزش همگانی در سطح پارک‌های اهواز بودم، نگران بودم اما درخواست‌های کلامی و حضوری دست‌اندرکاران هیات‌ ورزش‌های همگانی استان برای فعالیت مجدد ورزش شهروندی ما را بر آن داشت که با هم‌اندیشی و تبادل‌نظر و همت عالی شاهد فعالیت مجدد ورزش همگانی در ایستگاه‌های ورزشی پارک‌ها باشیم.

وی اظهار کرد: برای اجرایی شدن این هدف بزرگ با هیات ورزش‌های همگانی خوزستان به تفاهم کامل رسیدیم و ان‌شاءالله از اواسط مردادماه شاهد فعال شدن ایستگاه‌های ورزش در پارک‌ها و بوستان‌ها خواهیم بود و به مربیان فعال نیز که شهروندان بیشتری را جذب ایستگاه‌های ورزشی پارک‌ها کنند، جوایز نقدی و غیرنقدی از سوی معاون فرهنگی ورزشی شهرداری اهواز اهدا خواهد شد.

حمید سالمی، رییس هیات ورزش‌های همگانی خوزستان اذعان داشت: از استقبال و حمایت معاون فرهنگی ورزشی شهرداری اهواز نسبت به فعال کردن مجدد ایستگاه‌های ورزش همگانی در پارک‌ها و بوستان‌ها تقدیر می‌کنم. هیات ورزش‌های همگانی استان به دنبال ایجاد نشاط و سلامت مردمی و همچنین ایجاد انگیزه در میان شهروندان برای حضور در فضاهای ورزشی است.

وی افزود: هیات ورزش‌های همگانی استان به دنبال کسب درآمد نیست و نیازمند حمایت مسوولان استان است و ما جهت آموزش علاقه‌مندان مراجعه‌کننده به ایستگاه‌های ورزشی، مربیان نخبه و کاردان را آماده کرده‌ایم.

انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.