دانشگاه علوم پزشکی شیراز به عنوان نماینده ایران در کنگره بین المللی علوم اعصاب در والنسیای اسپانیا، حضور پیدا کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ دکتر مجیدرضا فرخی استاد جراحی مغز و اعصاب و فلوشیپ ستون فقرات و عضو هیات علمی و رئیس مرکز تحقیقات علوم اعصاب دانشگاه علوم پزشکی شیراز، که به عنوان سخنران و عضو کمیته علمی و هیات اجرایی در این کنگره، حضور داشته است، گفت: هر ساله کنگره بین المللی علوم اعصاب، از سوی شبکه علمی جهانی(OMIC NETWORK)، برگزار می شود که مرکز آن در آمریکا است و در حیطه های مختلف علوم اعصاب، شامل آموزش و پژوهش، فعالیت بسیاری دارد.
او که به واسطه تحقیقات انجام شده در زمینه اسپاین و نوروساینس، برای ارائه سخنرانی پیرامون شاخه نخاع و ستون فقرات، به این کنگره دعوت شده است، افزود: این شبکه علمی، افرادی را که در زمینه علوم اعصاب تحقیقات موثری داشتند، از کشورهای مختلف دنیا انتخاب و برای حضور در کنگره های برجسته بین المللی، دعوت می کنند.
رئیس مرکز تحقیقات علوم اعصاب دانشگاه، ادامه داد: اعضای کمیته علمی این کنگره، شامل چهار عضو از دانشگاه های علوم پزشکی کشورهای ژاپن، ایتالیا و ایران، بودند که دانشگاه علوم پزشکی شیراز، به عنوان یکی از مراکز علمی معتبر و یکی از این چهار عضو، به این کنگره دعوت شد.
دکتر فرخی اضافه کرد: از دیگر اعضای این کمیته علمی چهار نفره می توان به دانشگاه اوزاکای ژاپن، جزو یکصد دانشگاه برتر جهان و 10 دانشگاه برتر آسیا اشاره کرد که نام دانشگاه علوم پزشکی شیراز در کنار این دانشگاه، قرار گرفت.
این استاد جراحی مغز و اعصاب دانشگاه گفت: حضور دانشگاه علوم پزشکی شیراز در کنگره بین المللی علوم اعصاب (نوروساینس)2016 اسپانیا، برای ارائه سخنرانی و مهم تر از آن، عضویت در کمیته علمی کنگره، از اهمیت بسیاری برخوردار است.
عضو هیات علمی دانشگاه اضافه کرد: این کنگره در والنسیا برگزار شد و از کشورهای مختلف، به عنوان سخنران و یا شرکت کننده، حضور داشتند و زیرنویس گواهی های صادره برای شرکت کنندگان در کنگره، با نام چهار دانشگاه عضو کمیته علمی است که نام دانشگاه علوم پزشکی شیراز هم در آن می درخشد.  
دکتر فرخی، این حضور را برای شناخته شدن و گسترش ارتباطات بین المللی دانشگاه موثر برشمرده و ابراز امیدواری کرد در گسترش موفقیت های دانشگاه علوم پزشکی شیراز در سطح دنیا موثر باشد.
انتهای پیام/ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار