وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: شخصیت‌های شناخته شده‌ اصولگرا تمایلی به حمایت از رئیس دولت نهم و دهم ندارند.

احمدی‌نژاد از سیاست کنار نرفته که بخواهد بازگردد/شخصیت‌های شناخته شده‌ اصولگرا تمایلی به حمایت از رئیس دولت نهم ندارند"سید محمد حسینی" در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص حضور احمدی‌نژاد در انتخابات 96 اظهار داشت: احمدى نژاد تاكنون درخصوص كانديداتورى درانتخابات رياست جمهورى اعلام موضع نكرده است به نظرم بعيد است اين بار اقدامی نكند. اگر احمدی‌نژاد كانديد شود، فضاى رقابتى جدى در كشور بوجود می آيد و يا از گزينه مورد نظرش حمايت می كند كه در اين حالت هم انتخابات پرشورى خواهيم داشت.

وی در خصوص تایید صلاحیت احمدی‌نژاد در انتخابات ریاست جمهوری سال 96 گفت: احمدی‌نژاد منصوب مقام معظم رهبری در مجمع تشخیص مصلحت نظام است و بعید به نظر می‌رسد تایید صلاحیت نشود. اگر قرار باشد احمدی‌نژاد بخاطر برخى مواضع يا اظهارات و رفتارها تائيد نشود، اين وضعيت و ترديد درخصوص ديگر داوطلبان ازجمله روحانی كه نقدها و اشكالات جدی وجود دارد، نیز مطرح می شود؛ درحاليكه بعيد به نظر می رسد شورای نگهبان چنين برنامه ای داشته باشد. اظهارنظر افراد بيشتر براساس ديدگاه‌ها و آرزوهای خودشان است كه درباره ردصلاحيت ها پيشاپيش فضاسازی می كنند.

وزیر دولت دهم درباره حمایت اصولگرایان در انتخابات 96 تاکید کرد: اصول‌گرایان هنوز به جمع‌بندی نرسیده‌اند البته احزاب و شخصیت‌های شناخته شده‌ اصولگرا چندان تمایلی به حمایت از احمدی‌نژاد ندارند اما بدنه مردمی نیروهای انقلاب و ارزشی بر اين باورند كه تنها احمدی نژاد می تواند شرايط راتغيير دهد چون از پشتوانه قوی مردمی برخورداراست.

حسینی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه ممکن است احمدی‌نژاد در جریان انتخابات از فرد دیگری حمایت کند؟، گفت: ممکن است احمدی‌نژاد نقش دیگری را ایفا کند و از فرد دیگری حمایت کند اما این طور نیست که سکوت را انتخاب کند. احمدی‌نژاد در انتخابات 96 می‌تواند تاثیرگذاری نیز داشته باشد و در موقعیتی قرار بگیرد که بازگشت وی موثر واقع شود.

وی در مورد چرایی بازگشت احمدی نژاد به عرصه سیاست بیان کرد: احمدی‌نژاد مانند دیگر سیاستمداران از سیاست کنار نمی‌رود و حضور مؤثر در انقلاب ونظام را وظيفه خود می داند البته کناره گیری نکرده که بخواهد بازگردد.

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان خاطر نشان کرد: موقعيت ها و مسئوليت‌ها درمقاطع مختلف متفاوت است مثلا اين امكان وجود دارد كه در انتخابات سال 96 از فرد دیگری حمایت کند. رجال سياسی معمولا پس ازمسئوليت اين عرصه رارها نمی كنند. احمدی‌نژاد هم باپيشينه ای كه در نظام اسلامی دارد و پايگاه مردمی درخور توجه‌ش قطعا در انتخابات سال آينده ازچهره های تأثيرگذار و نقش آفرين خواهد بود.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار