رئیس اداره میراث فرهنگی نیشابور از صدور حکم 3سال حبس برای متهمان حفاری های غیر مجاز بخش میان جلگه نیشابور خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مهدی کوثری گفت: درپی دستگیری 5 نفر با وسایل حفاری و دو قطعه سکه تقلبی از متهمان در سال گذشته و پی گیری قضایی، قاضی پرونده سه سال حبس برای متهم ردیف اول ودوم وشش ماه حبس تعلیقی برای متهم ردیف سوم وچهارم صادر کرد.

وی افزود:  درپی تخلف تغییر کاربری در محور بولوار عرفان و پی کنی اراضی کشاورزی در محور تاریخی وشکایت اداره میراث فرهنگی، حکم رفع تخلف برگشت به حالت اول و نیز یک سال حبس در این مورد برای مالک صادر شد.

کوثری گفت: این اداره در برخورد با ساخت و سازها و حفاری های غیرمجاز در محدوده بافت تاریخی نیز جدی است و شرایطی از جمله تعیین کد ارتفاعی، رعایت حریم منظر، توجه به اصالت تاریخی و فرهنگی اثر و استفاده از الگوها و مصالح سنتی از مهمترین ضوابط میراث فرهنگی برای ساخت و ساز در بافت تاریخی است.

وی  فعال کردن انجمن های میراث فرهنگی را در بخش ها و روستاها در راستای حفظ و حراست از آثار تاریخی را یکی از برنامه های در دست اجرای این اداره برشمرد و عنوان کرد: با تشکیل این انجمن ها و برگزاری جلسات متعدد و موثر با بخشداران،دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی روستاها، در حفظ و نگهداری این آثار به صورت لحظه ای ساکنان این مناطق به مشارکت گرفته شده اند.

انتهای پیام/ 


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.