زنجان؛

فرهنگ کار آفرینی باید جایگزین فرهنگ کارجویی در جامعه گردد

سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان زنجان گفت: از جمله رویکرد های آموزش فنی و حرفه ای این است که فرهنگ کار آفرینی را جایگزین فرهنگ کارجویی در جامعه کنیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، محمد رضا انصاری با بیان این مطلب گفت: معرفی آموزشهای فنی و حرفه ای و توسعه مشارکت بخش غیر دولتی وجذب سرمایه گذار در ارائه آموزشها، ارائه رویکرد های نو در آموزشهای فنی و حرفه ای، ارائه آموزشها متناسب با فناوری های نوین و راهبردی، برنامه ریزی مناسب آموزشی متناسب با نیاز استانی، ارائه آموزشهای مهارتی متناسب با انتخاب استان به عنوان قطب برق، الکترونیک و IT از جمله رویکرد های این اداره کل می باشد.

سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان زنجان با پاسخ گویی به سوال های مطرح شده در این برنامه افزد: توسعه خدمات و مشاغل کوچک،خرد و زود بازده که با سرمایه های اندکی بتوان موجب کار آفرینی شد، توسعه آموزشهای اشتغال محور که نیازمند تقاضا محوری در جامعه متناسب با نیازهای صنایع، بنگاه های اقتصادی و سیاست های اشتغال استان باشد از دیگر برنامه های این اداره کل می باشد.

ایشان در پاسخ به سوال های مطرح شده گفت: رسالت سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور تعلیم و تربیت نیروی انسانی ماهر و نیمه ماهر است که ضروری است آموزشهای مهارتی را متناسب با نیاز بازار کار ارائه دهیم و در نهایت خروجی های کارگاه ها و نحوه ارائه آموزشها به کارآموزان، نخبگان مهارتی را به ارمغان آورد که ضروری است بنگاه های اقتصادی و صنایع با جذب این افراد حمایت های لازم را از این افراد داشته باشند.

وی با اشاره به گروه های هدف سازمان آموزش فنی وحرفه ای کشور گفت: سال گذشته طرح پژوهشی با همکار ی دانشگاه زنجان تحت عنوان «نیاز سنجی آموزشهای مهارتی استان در سه بخش صنعت، خدمات و کشاورزی» انجام شد و نیازهای آموزشی استان احصا گردید و امسال در نظر داریم مبتنی بر این نیاز سنجی آموزشهای فنی و حرفه ای را ارائه دهیم.

انصاری با اشاره به ماده 5 برنامه پنجم توسعه که رتبه بندی و اعتبار سنجی مراکز آموزشی دولتی و غیر دولتی را مد نظر قرار داده است، افزود: بر این اساس سال گذشته رتبه بندی مراکز آموزش دولتی و آموزشگاه های آزاد را انجام دادیم و بررسی نقاط ضعف و قوت آنها بیانگر ضعف تجهیزات در این خصوص بود.

سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان زنجان گفت: بروز نمودن آموزشها و ارائه در بخش فناوری های نوین و راهبردی و مهارتهای پیشرفته نیاز به ترمیم فضای کارگاهی دارد که استاندارد های لازم را داشته باشد، در این راستا ضروری است با برنامه ریزی های لازم در دو بخش اعتبارات ملی و استانی و مشارکت بخش غیر دولتی در ارائه آموزشها سرمایه گذاری های لازم صورت گیرد.


انتهای پیام/ ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.