رییس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان از ساخت دستگاه‌های تست استحکام گندله‌سازی توسط شرکت دانش‌بنیان مستقر در این شهرک خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،به نقل از روابط عمومی شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان، دکتر مهدی کشمیری با اعلام این خبر گفت: دستگاه‌های تست استحکام گندله و تست‌های آزمایشگاه صنایع فولاد که همیشه هزینه‌های بسیار بالایی را دارند، از اینرو بومی‌سازی این دستگاه‌ها صرفه‌جویی ارزی قابل توجهی را برای کشور به همراه خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت دانش بنیان پایا صنعت سما هم افزود: دستگاه‌های این شرکت تاییدیه‌های شرکت‌های فولاد مبارکه و ذوب آهن اصفهان را دارد و کاملا بر مبنای استانداردهای آزمایشگاه گندله‌سازی و احیا طراحی شده است.

حسین مظاهری ادامه داد: با توجه به برنامه پنجم و ششم توسعه و چشم انداز 1404 مبنی بر تولید 55 میلیون تن فولاد در کشور، این شرکت تلاش‌های فراوانی برای بومی‌سازی آزمایشگاه گندله‌سازی و احیا مستقیم انجام داده است.

وی افزود: یک آزمایشگاه متوسط گندله‌سازی برای راه‌اندازی نیاز به حداقل 4 میلیون دلار دارد که این شرکت با برنامه‌ریزی و خرید بخشی از دانش فنی این هزینه را به 30 درصد کاهش داده است.



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.