بخشدار بخش مرکزی هریس از برگزاری جشنواره غذاهای سنتی و فطیر محلی در روستای هرزه ورز این شهرستان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ محمودی در گفت‌وگو با خبرنگاران، هدف از برگزاری این جشنواره را معرفی غذاهای سنتی و جاذبه های گردشگری و سنتی این شهرستان عنوان کرد.
وی، افزود: شهرستان هریس با قدمت تاریخی و با داشتن جاذبه‌های گردشگری و توریستی یکی از قطب های مهم فرشبافی در آذربایجان‌شرقی می‌باشد که علاوه بر این هنر ناب ایرانی در زمینه ای صنایع دستی، غذاهای سنتی و محلی(فطیر هریس)، گیاهان دارویی و مناظر دیدنی زبان زد خاص و عام می‌باشد.
محمودی، وجود پتانسیل‌های گردشگری و صنایع دستی هریس را از سرمایه‌های ارزشمند برای توسعه اقتصاد این شهرستان عنوان کرد و  از مسئولان خواست در جذب سرمایه و سرمایه گذاران بخش خصوصی در زمینه توسعه اقتصادی و ایجاد اشتغال در این شهرستان تلاش بیشتر کنند.  
وی گفت: خوشبختانه در راستای شناسایی و معرفی استعدادها و پتانسیل های بالقوه گردشگری شهرستان هریس جشنواره فطیر و غذاهای سنتی با همکاری مسئولین استانی و شهرستانی در 15 مرداد ماه سالجاری در دربند روستای هرزه ورز هریس دروازه ورودی به جاده مشکین شهر که جاذبه گردشگری بی نظیری دارد، برگزار خواهد شد و در این جشنواره از غرفه های فطیر سنتی، آموزش غذاهای محلی، غرفه فروش و نمونه گیاهان دارویی منطقه عرضه خواهد شد.

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.