وزیر توسعه منابع نفتی سریلانکا گفت: مشتاقیم از توان و تجربه ایران در حوزه نفت و گاز بهره‌مند شویم.


به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، چاندیما ویراگوری امروز پس از بازدید از دستاوردهای کشورمان در ساخت پالایشگاه‌های گاز و مجتمع‌های پتروشیمی مستقر در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در عسلویه استان بوشهر تصریح کرد: ایران با وجود تحریم‌ها به توسعه فعالیت‌های صنعتی ادامه داد و ثابت کرد که می‌تواند روی پای خود بایستد.

 وی افزود: سریلانکا روابط خوبی با ایران داشت که در دوران تحریم‌ها متوقف شد و حالا می‌خواهیم دوباره روابطمان را برقرار کنیم و آن را گسترش دهیم.

وزیر توسعه منابع نفتی سریلانکا با اشاره به این‌که ایران یکی از واردکنندگان چای از کشورش است، ادامه داد: قصد داریم رابطه خود را در این زمینه نیز تقویت کنیم و بازارمان را در ایران توسعه دهیم.

معاون طرح‌های مهندسی منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس هم گفت: سریلانکا مشتری سنتی نفت ایران بوده اما به علت تحریم‌ها رابطه خود را در این زمینه متوقف کرد وحالا با توجه به دیداری که به تازگی با وزیر نفت کشورمان داشته‌اند می‌خواهند دوباره در صف مشتریان نفت ایران قرار گیرند.

محی الدین جعفری افزود: وزیر توسعه منابع نفتی سریلانکا امروز در بازدید از طرح‌های بهره برداری شده و در دست ساخت منطقه ویژه پارس از دستاوردهای کشورمان در حوزه نفت و گاز شگفت زده شد و آمادگی کشورش را برای انتقال تجربه‌های ایران در این زمینه اعلام کرد.

انتهای پیام/ ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.