ذبح سنتی و کشتارهای غیر مجاز دام عامل مهم شیوع بیماری تب کنگواست

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان،اززاهدان،؛رئیس اداره دامپزشکی شهرستان زابل گفت: 400لیتر سم به صورت رایگان در اختیار دامدارانی که از بضاعت مالی مناسب جهت تأمین سم برای سم پاشی و انگل زدایی این جایگاه ها برخوردار نبودند قرار گرفته است.

دکترحامدگنجعلی که در نشست با خبرنگاران افزود: هرگونه تجمیع دام ها اطراف دریاچه هامون بسیار مهم است و امکان دارد باعث انتشار وانتقال بیماری شود.
 وی اضافه کرد: برای سم پاشی جایگاههای دام در شهرستانهای هامون، نیمروز و زابل در سال جاری 400 لیتر سم به صورت رایگان در اختیار دامدارانی که از بضاعت مالی مناسب جهت تأمین سم برای سم پاشی و انگل زدایی این جایگاه ها برخوردار نبودند قرار گرفته است.
 این فعال حوزه بهداشتی در ادامه ضمن ابراز گلایمندی شدید از مردم به منظور عدم توجه به تذکرات و بروشورهای هشداردهنده درخصوص اهمیت توجه به تهیه گوشت مصرفی به منظور خطر ابتلا به بیماری کشنده تب کنگو، افزود: متأسفانه یکی از دغدغه های اصلی ما، عدم فرهنگ سازی در بین مردم برای تهیه گوشت مصرفی می باشد به گونه ای که افراد حاضرنیستند از گوشتی استفاده کنند که درجای دیگر ذبح شده باشد و باید خودشان دام زنده را ببینند که بدست قصاب ذبح می شود.
انتهای پیام/گ
برچسب ها: توزیع ، رایگان ، سم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار