رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: مرغداری های این استان محدودیتی برای جوجه ریزی نداشته باشند تا بازار با مشکل کمبود مرغ مواجه نشود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛جعفر گوهرگانی در نشست ستاد تنظیم بازار کهگیلویه و بویراحمد افزود: کمبود مرغ در بازار این استان و افزایش قیمت آن که پس از تعطیلات عید فطر امسال آغاز شد نگرانی و نارضایتی عده ای از مردم و گردشگران را به دنبال داشت.

وی بیان کرد: از مهمترین دلایل بروز این مشکلات می توان به گرانی نهاده های دامی، کاهش جوجه ریزی در مرغداری ها و فعالیت تنها دو کشتارگاه صنعتی مرغ در شهرهای یاسوج و گچساران اشاره کرد.

گوهرگانی اظهار کرد: 144 واحد مرغداری در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که از این تعداد 100 مورد فعال و یا نیمه فعال و 44 مورد نیز بنا به دلایل مختلف از جمله بدهی بانکی، مسائل مدیریتی، فرسودگی تجهیزات و معضلات اجتماعی تعطیل هستند.

وی بدون اشاره به میزان تولید روزانه مرغ در کهگیلویه و بویراحمد، عنوان کرد: میزان مصرف روزانه مرغ کشتار روز در این استان حدود 20 تن و مرغ منجمد نیز بین هفت تا 10 تن است.

گوهرگانی ابراز داشت: این میزان مصرف روزانه مرغ در کهگیلویه و بویراحمد در ایام تعطیل و با ورود چشمگیر گردشگرانی از دیگر نقاط کشور به استان ممکن است تا حدود دو برابر نیز افزایش یابد.

وی افزود: قیمت هر کیلوگرم مرغ کشتار روز در کهگیلویه و بویراحمد تا روز شنبه 9 مردادماه امسال 87 هزار ریال و مرغ منجمد نیز در یاسوج 53 هزار ریال و در دیگر شهرها و نقاط این استان نیز 54 هزار ریال تعیین شده است.

گوهرگانی گفت: نشست ستاد تنظیم بازار کهگیلویه و بویراحمد در روز یکشنبه 10 مردادماه 95 برگزار شده و اعضای آن در مورد ثبات، کاهش و یا افزایش این قیمت تصمیم گیری خواهند کرد.

وی بیان کرد: قیمت مرغ کشتار روز و منجمد در کهگیلویه و بویراحمد باید به صورت بنر در فروشگاه ها و مراکز عرضه مرغ این استان در معرض دید مصرف کنندگان قرار گیرد.

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.