مسئول زایمان فیزیولوژیک مرکز آموزشی درمانی فاطمیه گفت: در حال ثبت سمن ارتقای سلامت مادران باردار در همدان هستیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ مرضیه اتوگرا از انجام تحقیقات در رابطه با "نگرش و ترس از زایمان" در مرکز آموزشی درمانی فاطمیه خبر داد و گفت: از ابتدای کلاس‌های زایمان طبیعی نمراتی نسبت به نگرش و ترس مادران از زایمان بر اساس مدل‌های آموزشی داده می‌شود و تحقیقات بر این اساس پیش می‌رود.

وی با اشاره به توانمندسازی ماماها با برگزاری کلاس‎ها و مهارت‎های ارتباطی در قالب طرح تحقیقاتی، گفت: باید سعی کنیم مادران از دوران بارداری و زایمان خود لذت ببرند و احساس اینکه از سوی بیمارستان و ماماها حمایت می‌شوند را داشته باشند.

مسئول زایمان فیزیولوژیک مرکز آموزشی درمانی فاطمیه به مشکل کمبود فضای زایمانی اشاره کرد و افزود: در حال حاضر بلوک‎های LDR در این مرکز در حال ساخت است تا مادرانی که برای زایمان مراجعه می‎کنند، مراقبت‌های خصوصی داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه به طور متوسط ماهانه 200 نفر در کلاس‌های زایمان طبیعی شرکت می‎کنند، تصریح کرد: 70 درصد افرادی که در این کلاس‌ها شرکت می‌کنند از وجود آنها بی‌اطلاع بودند؛ چرا که آگاهی خوبی در این مورد انجام نشده که دلیل آن عدم حمایت برخی از سازمان‌هاست.

اتوگرا با بیان اینکه برخی اقلام خوراکی که برای سلامت مضر است در شهر تبلیغ می‌شوند؛ اما در رابطه با کلاس‌های زایمان طبیعی که موثر در حفظ سلامت است این کار صورت نمی‌گیرد، خاطرنشان کرد: دو سال است که معاونت درمان دانشگاه نسبت به برگزاری جشنواره ترویج زایمان طبیعی اقدام می‌کند که سال گذشته این جشنواره در دی ماه برگزار شد و امسال نیز 14 و 15 مرداد برگزار می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری غرفه‌های مختلف در این جشنواره برای ترویج زایمان طبیعی، افزود: غرفه سمن‌های زایمان طبیعی در قالب کار فرهنگی در این جشنواره، فعال است.

مسئول زایمان فیزیولوژیک مرکز آموزشی درمانی فاطمیه به گردهمایی مادران باردار در اردیبهشت ماه امسال در این مرکز اشاره کرد و گفت: مردم ما لایق بهترین‌ها هستند و با برگزاری کلاس‌های رایگان زایمان طبیعی سعی کرده‌ایم امکان حضور همه مادران در این کلاس‌ها وجود داشته باشد.

وی با بیان اینکه پنج سال است که کلاس‌های زایمان طبیعی برای مادران باردار در مرکز آموزشی درمانی فاطمیه برگزار می‌شود، افزود: از سال 92 تاکنون تقریباً 12 هزار نفر در این کلاس‌ها شرکت کرده‌اند.

اتوگرا از دریافت مجوز برای راه‌اندازی سمن "ارتقای سلامت مادران باردار" خبر داد و افزود: طبق سیاست‌های ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری، افزایش جمعیت در دستور کار است و بر این اساس به دنبال توانمندسازی مادران هستیم تا آنان به عنوان کانون اصلی خانواده، خاطره خوشی از بارداری و زایمان داشته باشند.

وی با بیان اینکه تبلیغ زایمان طبیعی و فرزندآوری هدف اصلی تشکیل این سمن است، افزود: در سراسر استان در قالب این سمن، برنامه ترویج زایمان طبیعی را در پیش داریم.

انتهای پیام/د
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.