كارشناس تجويز و مصرف منطقي داروي دانشگاه، بر ضرورت توجه به توصيه‎هاي دارويي در طول سفر تأكيد كرد.

ضرورت توجه به توصيه‎هاي دارويي در طول سفر

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ مجيد حنيفه به منظور پيشگيري از مسموميت و حفظ سلامت افراد در طول سفر به توصيه‎هاي دارويي زير اشاره كرد و از شهروندان رعايت اين توصيه‌ها را خواستار شد.

* در طول سفر داروهاي خود را همراه داشته باشيد تا زمان پيدا كردن داروخانه در مقصد، براي تهيه دارو دچار مشكل نشويد.

* اگر در حركت اتومبيل، هواپيما و ديگر وسايل نقليه دچار سرگيجه و حالت تهوع مي‎شويد با مصرف يك يا دو قرص 50 ميليگرمي ديمن‌ هيدرينات، نيم ساعت پیش از آغاز سفر و تكرار يك قرص هر 4 تا 6 ساعت يك بار در طول سفر، مي‌توان عوارض ناشي از حركت، تهوع و سرگيجه را برطرف كرد. در صورت بارداري يا شيردهي با داروساز يا پزشك مشورت كنيد.

* اگر به كشورهاي عربي از جمله امارت متحده عربي و يا عربستان سفر مي‎كنيد از به همراه بردن داروهاي آرامبخش و داروهاي مسكن كدئين‎دار و تركيبات روانگردان خودداري كنيد. در صورت نياز به اين داروها نسخه پزشك معالج را به همراه داشته باشيد و يا نسبت به جايگزيني داروها با پزشك يا داروساز مشورت كنيد.

* براي پيشگيري از گزش حشرات در محيط‎هاي گرم و مرطوب، حشره‎كش‌هاي خانگي و يا پماد و اسپري دفع حشرات به همراه داشته باشيد.

* همراه داشتن جعبه كمك‌هاي اوليه بويژه در مورد خانواده‌هايي كه فرزند خردسال دارند، همراه داشتن پوشك، شير خشك شيرخوار، درجه تب، داروهاي بدون نسخه مانند شربت تب‎بر، قطره سرماخوردگي و يا شربت مولتي‎ويتامين و آهن، پماد سوختگي، پنبه، گاز استريل و ديگر داروهايي كه كودك در حال مصرف است در مدت سفر ضروري است.

* چگونگي نگهداري داروها را از دكتر داروساز، هنگام تحويل گرفتن دارو از داروخانه بپرسيد و هيچگاه داروهاي خود را در اتومبيلي كه زير نور آفتاب پارك شده است و يا در شيشه عقب اتومبيل قرار ندهيد. داروهاي يخچالي را همراه با يخ و يا در داخل ظرف‌هاي خنك‎كننده حمل كنيد.

*در صورت نياز به هرگونه اطلاعات دارويي و مسموميت مي‎توانيد سوالات خود را با كارشناسان مراكز اطلاع‎رساني داروها و سموم با شماره تلفن 1490 در ميان بگذاريد.

انتهای پیام/د
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار