بارش شدید باران به روستاییان شهرستانهای رابر و بافت در استان کرمان خسارت شدیدی وارد کرد.

150گوسفند دربافت دربارش مانسونی تلف شدند به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، فرحبخش بخشدار منطقه خبر بافت گفت: بارندگی شدید در مناطق کوهستانی این بخش فقط 20 دقیقه طول کشید اما سیلی بزرگ را به راه انداخت که در منطقه گوشک و پیر ، 150 راس دام را با خود برد.

وی میزان خسارت وارد شده به مالکان این دامها را حدود 90 میلیون تومان اعلام کرد و افزود: برخی چوپانهای منطقه چنان از جاری شدن ناگهانی سیلاب غافلگیر شدند که تنها توانستند جان خود را نجات دهند.

امیر شکاری بخشدار منطقه هنزاءِ رابر هم از وقوع سیل در این منطقه کوهستانی این منطقه خبر داد و اظهار کرد: خسارت سیل به مزارع ، باغها، دام و طیور ، کانالهای آبرسانی ، راهها و پلها در روستاهای پدوم آباد و بنه سوخته بیش از750 میلیون تومان براورد شده است .

 به گفته امیر شکاری براثر جاری شدن سیل بیش از 15منزل روستایی دراین مناطق دچار آبگرفتگی شد.

از دو هفته پیش برخی مناطق مختلف استان کرمان به خصوص در جنوب و غرب این استان ، تحت تاثیر پدیده اب و هوایی مانسون ، با تندبادها و بارانهای سیل اسای ناگهانی مواجه میشوند .

پدیده مانسون تابستانها در اقیانوس هند شکل میگیرد و زبانه های آن به دریای عمان رسیده و مناطق واقع در شمال این دریا را هم تحت تاثیر قرار میدهد . ظاهرا امسال تاثیرگذاری این پدیده شدیدتر است که کارشناسان انرا به افزایش بی سابقه دمای کره زمین ربط میدهند

انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار