جولان سگ های بدون صاحب در محیط شهر و روستاها باید کنترل شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، از قزوین ؛ رئیس اداره دامپزشکی شهرستان آبیک گفت :با توجه به ضرورت تامین آسایش، ایمنی و بهداشت شهروندان ساکن در این شهرستان، اقدام ضربتی و توام با رعایت مباحث بهداشتی و زیست محیطی برای جمع آوری سگهای بدون صاحب نیاز است.

 مرتضی یعقوبی افزود: کنترل بیماریهای قابل انتقال بین انسان و حیوان و جلوگیری از افزایش جمعیت سگ های بدون صاحب، کاهش میزان حیوان گزیدگی و کاهش هزینه های برنامه های کنترلی، تامین آسایش عمومی در شهر و ممانعت از آلودگی پارک ها و تفرجگاهها از جمله دلایل ضرورت اجرای دستور العمل کنترل جمعیت این سگها است.

وی ادامه داد: مهمترین راهکار برای مقابله با افزایش تعداد سگهای ولگرد وعوارض آن، مشارکت همه دستگاههای دولتی و NGO ها است.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان آبیک افزود: ارتقای سطح آگاهی های مردم و مقابله عملی با افزایش تعداد سگ های ولگرد در کنار جلب همکاری و مشارکت تمامی دستگاه ها و سازمان های دولتی در این بخش می تواند مهمترین راهکار در مقابل با پدیده سگهای ولگرد در سطح شهر مورد توجه قرار گیرد.

یعقوبی اضافه کرد: برای مقابله با رشد بی رویه سگ های ولگرد و کاهش آسیب های مختلف، باید برنامه ای جامع در سطح استان تدوین و بر اساس آن برای مقابله با این پدیده تلاش کرد.

انتهای پیام /

برچسب ها: تاکید ، کنترل ، سگ ، ولگرد ، قزوین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار