مرکز افکار سنجی و رصد شاخص های اجتماعی در استانداری سمنان ایجاد می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ،امیر بینایی مدیر کل دفتر امور اجتماعی و هماهنگی استانداری سمنان گفت: این مرکز یک ماه پیش در دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری سمنان ایجاد شده است و رصد مسائل اجتماعی برای کاهش آسیب ها را در برنامه دارد.
وی با بیان اینکه در سال 95 از 80 دستگاه اجرایی در حوزه های حقوق شهروندی و صیانت از حریم عمومی بازرسی انجام شده است، افزود: برای بازرسی و نظارت بر فعالیت دستگاه های اجرایی استان در حوزه حقوق شهروندی شش گروه کاری تعریف شد.
وی افزود: حوزه بهداشت و درمان، گروه های فرهنگی و اجتماعی، اصناف، خدمات شهری، مراکز آموزش عالی و بانکها و موسسه های مالی غیردولتی، شش گروه کاری مورد نظارت درباره میزان و چگونگی تحقق حقوق شهروندی بودند.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری سمنان ، بازرسی خاص، پیگیری چگونگی حجاب و عفاف در دستگاه ها و روند پیاده سازی برنامه های ده گانه حجاب و عفاف، سه رویکرد درباره نظارت بر دستگاه های اجرایی دانست و افزود: نظارت بر دستگاه های اجرایی با هدف افزایش رضایت مندی مردم به عنوان یک اصل مهم در مقبولیت نظام اسلامی مطرح است.
بینایی، کمرنگ بودن حجاب و عفاف را یکی از عامل های اصلی آسیب های اجتماعی طلاق، نزاع و قتل های خانوادگی، ایدز و خودکشی، عنوان و خاطرنشان کرد: تلاش برای تحقق حقوق شهروندی از برنامه های اصلی دولت تدبیر و امید برای کاهش آسیب های اجتماعی است.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری سمنان، از فعالیت سه کمیته آموزش، کیفیت سنجی و بازرسی و نظارت فرهنگی در حوزه حقوق شهروندی در استان سمنان خبر داد و گفت: استانداردسازی خدمات اجتماعی نیز برای اولین بار در کشور ،با همکاری دستگاههای اجرایی استان در برنامه قرار دارد.
انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.