از نه هزار و 364 نوآموز مورد سنجش 8 هزار و 184 نفر به مدارس عادی معرفی شده اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرناران جوان از بجنورد ، مدیر کل آموزش و پرورش خراسان شمالی با بیان اینکه 710 نفر دارای یک مشکل و 156 نفر بیش از یک مشکل دارند ، افزود : 193 دانش آموز نیز مشکل بینایی، 142 نفر مشکل شنوایی ،379 نفر مشکل آمادگی تحصیلی و 6 نفر مشکل جسمی حرکتی تشخیص داده شده اند.

براتعلی حاتمی افزود: از پنج هفته پیش تاکنون ۱۲ پایگاه سنجش کودکان بدو ورود به مدرسه در مناطق مختلف خراسان شمالی فعال شده اند که از این تعداد ۱۱ پایگاه در شهرها و روستاهای استان در حال فعالیت اند و یک پایگاه سنجش نیز ویژه کودکان بدو ورود به مدرسه جامعه عشایری استان است.

وی با اشاره به این که در سنجش مقدماتی نوآموزان از نظر آمادگی تحصیلی، قد، وزن، بهداشت، گفتار درمانی، شنوایی و بینایی ارزیابی می‌شوند، گفت : با ارزیابی انجام شده در صورت مشاهده هرگونه فاکتور خطر، این افراد به دوره های سنجش تخصصی ارجاع داده می شوند.

حاتمی با بیان این که پس از این مرحله و غربالگری اولیه دانش آموزان، مرحله تخصصی سنجش سلامت و ارزیابی نهایی انجام می‌شود، افزود : طرح سنجش سلامت به منظور شناسایی مشکلات جسمی و ذهنی دانش آموزان پایه اول ابتدایی بوده تا این دانش آموزان بر اساس نتایج طرح، در مدارس خاص تحصیل خود را آغاز کنند.

وی با اشاره به این که بر اساس آمار ارائه شده از سوی ثبت احوال استان امسال باید ۱۷ هزار و ۶۲۱ کلاس اولي سنجش شوند، خاطر نشان کرد : تاکنون طرح سنجش کودکان بدو ورود به مدرسه در شهرستان گرمه و بخش صفي آباد شهرستان اسفراین پايان يافته و سنجش نوآموزان مناطق روستايي شهرستان بجنورد و شيروان نیز اخیرا آغاز شده است .

طرح سنجش کودکان بدو ورود به مدرسه در شهرستان های مختلف خراسان شمالی تا پایان شهریور ماه ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.