همدان؛

برگزاری یادواره 19 شهید رادار سوباشی در کبودراهنگ

یادواره 19 شهید رادار سوباشی در شهرستان کبودراهنگ برگزار شد.

برگزاری یادواره 19 شهید رادار سوباشی در کبودراهنگبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛
ایستگاه رادار سوباشی که در نزدیکی غار علیصدر واقع شده است چشم تیز بین پدافند غرب وجنوب کشور است بطوری که هر هواپیمایی قصد آسمان کشور را کند در صفحه رادار دیده شده وبه مراکز پدافندی اعلام می شود . این ایستگاه راداری در زمان جنگ بارها مورد حمله موشکی وهوایی قرار گرفت اما دشمن موفق نشد آنرا هدف قرار دهد .
 پس از پذیرش قطعنامه در 27 تیر 1367 دشمن بعثی حملات گسترده را علیه این سایت آغاز کرد بطوری که در سه روز حدود 150 بار مورد حمله قرار گرفت سرانجام فرمانده نیروی هوایی عراق که می خواست به سرنوشت دو فرمانده قبلی که به علت ناکامی در حمله به سوباشی بدست صدام اعدام شده بودند مامور حمله می شود ودر نهایت این سایت در 5 مرداد 1367 یعنی 9 روز پس از پذیرش قطعنامه ، مورد حمله موشکی واقع شد و19 نفر از پرسنل آن به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.
 این سایت که بطور کامل نابود شده بود در مدت 12 روز مجددا راه اندازی شد وهمچنان نگهبان آسمان نیلگون ایران اسلامی است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان در یادواره 19 شهید رادار سوباشی با اشاره به ایثارگریهای رزمندگان دوران دفاع مقدس گفت : آنان پیرو مکتب اهل بیت بودند که عزت را برای کشور و ملت ایران به ارمغان آوردند.

آیت الله محمدی با بیان پیشرفت های صورت گرفته در کشور افزود : به برکت خون شهدا در عرصه های علمی و نظامی پیشرفت های خوبی داشته ایم که این راه باید همچنان ادامه یابد.
در این  مراسم از خانواده شهدای سوباشی با دادن هدایایی قدردانی شد.

انتهای پیام/ب
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار